Sunday, June 6, 2010

sarapan pagi yang agak lawak...

suatu waktu dulu, sarapan pagi tidak termasuk dalam agenda aku...
tapi semenjak duamenjak ni, aku selalu bersarapan pagi...
tak kiralahh apa pun...
selalunya roti canai, lontong, nasi lemak dan banyak lagi...

tapi sarapan aku pagi ni jadi macam lawak pulak...
semuanya sebab apa yang jadi semalam...

nak jadi cerita, semalam aku gi sarapan kat mamak...
macam biasa order roti telur dengan teh tarik...
biasa aku pegi aku akan buat direct order...
kalau roti canai aku order dengan tukang tebar...
kalau teh tarik aku akan order terus dengan tukang tarik...
dah biasa pegi, ane2 kat situ pon dah kenal...

tapi tunggu punya tunggu teh tarik je yang sampai...
roti telur tak sampai2 jugak...
aku tunggu je, malas nak tanya...
lepas 20 minit aku telan semua teh tarik...
aku lalu tempat tukang tebar, aku suruh cancelkan je...
alamak! lupa laa bang, kata ane tu...
takpe, bayar teh tarik je laa...
lepas bayar masa aku jalan ke moto aku dengar kecoh2 kat belakang...
ntah, macam ada yang marah2 sebab tukang tebar tak buat roti aku...
tak tau laa pe dorang cakap sebab dorang sembang dalam bahasa ibunda dorang...
biasalaa, regular customer kan...
aku takde bising2 pon...
kalau dorang nak kecoh ape aku boleh buat kann...

hari ni aku pegi tempat yang sama...
aku parking moto je yang marah tukang tebar semalam tgk aku...
aku duduk 5 minit takde orang datang amik order...
aku ingat dorang dendam dengan aku...
rilek je, tunggu kejap lagi...
kalau takde org datang amik order aku cabut...
tapi tiba2 teh tarik dengan roti canai aku sampai...
baru aku ingat masa aku parking moto tadi org yang tgk aku tu dah order...
aku ingat dia order untuk org lain...
maka dapatlaa aku makan roti telur hari ni...
dasyat betul dorang ni...
semalam order harini baru dapat...hehehhh...

yang lagi dasyatnya sebab hari ni aku niat nak makan maggi goreng...
sebab dah anta, aku telan je laa roti telur tu, tak jadi order maggi goreng...
apa dorang ingat selera aku sama je ke tiap2 hari...
hehehhhh...

2 comments:

  1. hahahaaa lawak2
    nape tak order je maggi goreng utk esok terus...

    ReplyDelete
  2. semalam sib baik order maggi cepat...
    kalau tak dapat roti telur lagi...
    haha...

    ReplyDelete