Thursday, August 4, 2011

ke param...

uduh sgt laa pulok tajuk tu...
ke param...
dekat2 dengan keparat, tapi amat jauh bezanya...
ini bahana masa belajar dulu laa ni...
suka sangat buat akronim yang ntah pape...
semua menda nak letak nama pendek...
sudahnya pasar ramadhan jadi param...

okehhh, gamba kat atas tu gambar tipu...
aku ambik kat google je...
apa salahnya skali skala kena tipu dengan aku...
asyik kena tipu dengan sinetron indonesia pon boring juga ye tak...
org2 dalam gambar ni jgn ngengada nak saman aku...
udah gamba letak dalam internet, sape2 pon buleh laa amik...
taknak org amik, patutnya cuci kat kedai, simpan dalam album...
nanti kalau pak ngah ke, pak lang ke, pak pung pak mustafe ke datang buleh jugak tunjuk dan berlagak dengan gambar di pasar ramadhan...
utk pengetahuan, gambar skrg boleh cuci lagi, walaupun masa tangkap dah tak pakai kodak...
kehh...

ok, cerita pasar ramadhan...
macam biasa laa, banyak jual2...
pakcik, makcik, abang, kakak, adik2 smua ada meniaga...
cari rezeki bermusim, apa salahnya...
buatnya jual roti john sepanjang masa nanti tak seprise la pulak ramadhan kan...

tapi ada yang buat aku hairan bin ajaib, pelik bin taksub...
dalam banyak2 gerai ada jugak yang jual dvd...
aihh, ada ke yang buka puasa kekah dvd...
kuat gigi...
pakai sugi sejak belum tumbuh gigi ke ape...

ok, yang lagi magik bin merlin nya ialah...
9.5 kaki dari situ ada encik polis lepak kat atas moto...
nengok je macam burung hering tunggu kuda belang mati...
agaknya jual dvd cetak rompak ni dah dibolehkan kot...
tak pun "itu bukan tugas saya, kdn punya keje..."
keh kehhh...


****************


balik dari param aku merungut2...
itu yang buat aku malas jejak kaki ke param tuu...
abihh 8 inggit, jalan seround je...
kalau 5-6 round tak tau camana...
haishhh...

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment