Wednesday, August 3, 2011

kerja susah...

dulu masa kecik2 aku slalu tgk mak dgn ayah aku buat kerja...
pagi toreh getah...
petang pulak ke sawah...
kadang2 bila aku tolong, mmg rasa susah...
kerja, mana ada yang senang...

bila dah besar sikit aku keje kat stesen minyak...
masa tu pon rasa ssh...
pagi2 dah nak kena datang...
balik blm tentu masanya...
tapi sbb nak pengalaman, aku tempuh jugak...
nama pun kerja, msti laa ssh sikit...

ada skali tu masa aku gi tgk wayang...
aku nampak bangla angkat pasir dari bawah ke tingkat 2...
guna tangga...
bukan sikit2 punya pasir, 2 lori...
ulang alik, ulang alik...
naik turun, naik turun...
ada sorg tu aku tgk dah cukup tua dah...
larat lagi dia...
aku ingat tu la kerja paling susah...
tapi utk makan minum anak kat kg nuu...
terpaksa laa jgk buat...
dah dtg sini nak kerja, apa kerja org bagi kena laa buat...

ada pulak kadang2 bila bawak kete nampak org buat jalan...
panas, debu, habuk semua ada...
kadang2 kena marah dengan pengguna jalanraya lagi...
redha jugak kerja...
ratakan tar, alihkan kon...
dah mmg itu kerja dia, ssh pun kena laa buat...


***************
***********
*******
***
*

tapi skrg aku rasa keje yang paling ssh nak buat ialah nak maintain update blog...
sbb tu kadang2 blog ni langsung tak terusik...
tapi dah ni kerja yang aku nak buat, kena laa jugak tulis barang seketul dua kan...
hehhh...
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

4 comments:

  1. Betul la.
    Mmg susah keje yg ko buat sekarang ni.

    Bahasa Melayu Penulisan a.k.a karangan.

    Huu... mmg susah.

    ReplyDelete
  2. Susah, nak update blog..? haha you're almost there my friend. come on, not long before I can greet you "welcome to the club".

    ps: u can be the president. yay!

    ReplyDelete
  3. **membaca pun ssh, apa lagi penulisan...hehe

    **sorry laa nuar nak welkam to club...mung 2 tahun doh blog bersawang...aku baru sbulan...:-)

    ReplyDelete
  4. September 11 baru reply.
    Betul² bz brother ni.

    ReplyDelete