Sunday, January 3, 2010

juara...???

aku sebenarnya malas nak campur hal politik...
tapi banyak jugak politik yang campur hal aku...
jadi nak tak nak mestilaa ada menda yang tak puas hati han...

aku baru je terbaca brita loya kat sini...
aku tak kisah sangat parti politik mana pun...
macam aku cakap tadi, aku malas sangat campur...
cuma sebagai rakyat kecil yang ditadbir oleh orang2 besar...
aku rasa nak jadi juara rakyat cukup mudah...
selamatkan rakyat walau dalam apa keadaan pun...
tu kan kerja juara@hero...

tapi kalau harga gula kau naikkan...
harga minyak kau naikkan...
barang pun kau kenakan cukai...
juara rakyat hape namanya...
itu nak duduk bawah tapak kaki rakyat namanya...

juara taik kucing bolehlaa korang...
juara rakyat konon...
tak kucing pun taknak korang jadi juara dia...

2 comments:

  1. ko tau x pe.
    aku pun tak paham ngan kerajaan zaman sekarang ni.

    ReplyDelete
  2. zaman kroni...
    zaman untung...
    zaman sapu apa yang boleh...
    tu kot kerajaan zaman sekarang...

    ReplyDelete