Tuesday, February 23, 2010

mula meragam...

dulu masa belajar...
ada kawan aku penah kata...
kalau kita guna kenderaan dah 2 tahun, mesti akan ada masalah...
macam moto, mungkin brek rosak, tali clutch putus...
sekarang aku rasa betul laa kata dia tuu...

dua hari lepas kereta aku dah start buat perangai...
pagi2 aku start dia taknak idup dah...
dah cancel plan aku pagi tuu...
last2 aku antar bateri ke kedai, suh dorang cas...
aku bukan tau sangat pasal kete ni...
tapi tanya2 orang tu laa solution dia...
lepas cas 3-4 jam, aku balik, pasang baru idup...
ingatkan ok...

tup2 pagi ni aku start tak mau idup lagi...
apahal pulak...
ingat nak gi servis, cancel jugaklaa...
kalau dah nak buat perangai macam tu laa...
terpaksalaa tolak, lps tu idupkan...
nasib baik mau idup...
antar kedai, check dia kata altenator ok...
so rasa2nya sebab bateri tu laa...

kesimpulan cerita...
arinie aku abis rm150 ganti bateri kete...
aku ganti yang kering punya...
harap2 oklaa tuu...
apa2 pun kete tu dah banyak bakti tuu...
kalau dia wat perangai pun kenalaa layan...
hehh...

enjin kereta aku... bateri takde, anta kedai cas tapi hasilnya hampeh...

2 comments:

  1. kete kalaw nak senang, memang pakai dry cell jer...
    senang. x yah sebok2 nak cas betri lah, tu lah, ni lah..
    Tapi da pakai dry cell tu ingat, bile ad sikit probs jer, cari betri baru..
    Karang lagi satahun due, mati tengah jalan pulak...
    Ingat2.. =)

    ReplyDelete