Saturday, February 25, 2012

ceramah...


Dulu masa gua belajar, selalu jugak gua pegi dengar orang ceramah. Selalunya yang gua pegi ceramah politik pembangkang laa. Bukan nak kata gua sokong sangat pembangkang ni, tapi ceramah lah salah satu cara gua nak tahu agenda pembangkang, perancangan mereka dan juga janji masa depan mereka. Nak harap dorang bagitau ikut tv, ikut radio, mana maunya. Tak mampu deme nak bayor sewa on air. Ye laa, nak memilih, kena la tahu agenda dua2 pihak kan. Kalau dengar sebelah pihak je kut tv dan tadio, kita jadi tak adil pulak nanti...:-)

Semalam ni pun yang gua pegi ni bukan laa ceramah sangat. Cuma sembang2, saja gua nak gi tengok. Artis tu yang ceramah. Sham Kamikaze dengan Bob Lokman. Lu orang tak kenal ke. Malang betul lu orang. Malas gua nak bagitau sape tu. Femes gitu pun tak kenal, buang dakwat je gua tulis...

Apa pun, bagus lah kalau berhijrah ke arah kebaikan. Perkara yang lepas tu jadikan lah pengajaran. Orang lain tu jangan lahh kutuk2 bila orang nak berhijrah. Yang berhijrah pulak jangan laa duk sibuk sangat kutuk pasal dunia mereka yang dulu. Doakan saja mereka juga dapat berubah, atau berbuat kebaikan dengan cara mereka...:-)
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

2 comments:

  1. Barang yg lepas jgn dikenang.

    Saiyidina Umar Al-Khattab mmg selalu menyesali keadaan beliau semasa zaman jahiliyah dahulu.

    Tetapi adakah beliau mengutuk kehidupan org lain yg berada dlm keadaan jahil?

    Dakwah. Orang yg bijaksana terkesan dengan bisikan, bukan jeritan.

    ReplyDelete
  2. yeahh...
    bersama2 mengajak kepada kebaikan...
    kalo org taknak ikut pun jgn laa kutuk...

    ReplyDelete