Friday, March 11, 2011

hikayat merong mahawangsa...

aku jarang2 skali nak puji cerita melayu nihh...
sebab bagi aku cerita melayu cukup tipikal...
ceritanya boleh dikatakan semuanya sama...
cerita cinta dengan dialog yang berlendir2...
kalau duduk dlm wayang, walaupun sorang2, geli geleman rasanya dengan dialog yang hero atau heroin duk cakap...
buat laa cerita apa pon...
hantu ke, rempit ke...
yang jadi asas penceritaan adalah kisah cinta...
jarang sekali kisah cinta dijadikan cerita sampingan sahaja...

tapi sampai bab cerita merong mahawangsa ni, aku rasa aku boleh puji...
malah aku rasa mcm tgk cerita hollywood pulak...
keterlaluan kan pujian aku...
tapi aku rasa mereka layak...
dengan watak dan dialog yang kuat, jalan cerita dan sudut kamera, aku rasa cerita ni cukup bagus...
malah effect dan muzik latar juga cukup kena dengan cerita...
cuma bila masuk scene pergaduhan, kdg2 ia jadi agak slow...
terutamanya bila scene melibatkan pergaduhan secara beramai2...
mungkin ada antara pelakon tambahan ini yang bersambil lewa, menjadikan pergerakan mereka agak kaku...

bagi penggemar2 wayang, terutamanya cerita melayu, aku syorkan pegi tgk cerita nii...
apalagi kalau anda semua mahu lihat kelainan dalam cerita melayu...

selamat menonton...:-)



TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. So, u've watched already.
    Your rating? Out of five stars?

    ReplyDelete
  2. aku tak reti nak letak bintang...
    dan aku tak penah tgk cerita melayu yang macam nii...
    terutamanya sudut kamera...
    bagi aku yang ni terbaikk laa...:-)

    ReplyDelete