Monday, March 14, 2011

mana lagi bahaya...

selalunya aku malas nak ambik tahu hal org...
apa lagi kalau org tu tak suka bila aku ambik tahu...
tapi dalam seetengah perkara kadang2 aku tertanya2...
dan bila aku tertanya2 aku jadi nak ambik tahu...

mmg kita manusia dilahirkan tidak sempurna...
malah keputusan yang kita buat selalunya mngikut keperluan kita, bukan kesejahteraan sejagat...
kerana itu aku hairan bila dengar berita radio hari ini...
umum tahu, jepun dilanda tsunami baru2 ini dan banyak kerosakan yang berlaku...
antara kerosakan yang ketara adalah pada loji nuklear mereka walaupun berita ini tidak menjadi tumpuan di tv dan jugak suratkhabar...
tapi pihak jepun sendiri sudah mengesahkan bangunan konkrit nuklear mereka tumbang...
tapi berita yang aku dengar pagi tadi, kerajaan blm berhasrat membawa pulang rakyat malaysia dari jepun...

hairan kan, bila pergolakan berlaku di dunia arab, banyak sahaja mulut2 yang mencadangkan supaya rakyat malaysia dibawa pulang...
untuk tujuan keselamatan kata mereka...
tapi, bila tiba bab yang kat jepun ni, semua senyap...
selamat kah rakyat kita kalau loji nuklear dah pecah...
malah kesannya akan terasa selama berpuluh tahun, sama seperti yang berlaku di chernobyl...
maka kalau betul mereka mementingkan keselamatan warga malaysia, maka mereka2 yang berada di jepun harus dibawa pulang dengan segera...
sebabnya nuklear lagi bahaya drpd tunjuk perasaan di medan tahrir, di libya, di tunisia dan sebagainya...
lainlah kalau mereka dibawa pulang supaya mereka tidak dapat belajar cara menunjuk perasaan...:-)

ehhh, dengar kata malaysia nak buat loji nuklear kan...
anda setuju ke...:-)

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment