Friday, March 11, 2011

barang baru...

walaupun duit dah berkurangan, ada lagi barang2 baru yang aku beli...
aku kongsi bukan untuk menjakikan orang lain...
aku kong sbb aku nak kongsi laa...:-)


nak joging mcm malas sangat...
segan pon ada...
jadi aku beli basikal...
untuk bersenam mengempiskan perut yang semakin gendut...:-)

mungkin jugak sebagai persediaan untuk berubah...
menyahut seruan kerajaan...
kerajaan kata, kita kena berubah...
aku kata, kepala hotak pak hang laa...
ko tak pernah ssh, cakap mcm bagus...
kalau org dah hidup sempit gila, nak berubah camana lagi...
kerajaan pon kena berubah jugak...
buat apa yang perlu dulu, bukannya buat apa yang korang boleh buat...
karang tak pasal2 berubah kerajaan nanti...
bongokkk...



yang ni pembelian tanpa kewarasan fikiran...
secara tak pasal2nya aku beli kasut futsal baru...
yang lama ada, tapi dah koyak...
bukan aku taknak jahit...
dulu aku dah pernak jahit dah...
bila jahit, muncung depan tuu jadi sedikit sempit...
jadi bila pakai masa main futsal, dia makan kaki...
aku ingat pak menteri je 'kebulorr'...
rupanya kasut pon lapar...
masa pakai ni, abis kuku ibujari kaki aku rosak...
sampai skrg duk tunggu tumbuh yang baru nii...

skali fikir waras kan aku beli nii...
yang buat tak warasnya sbb skrg ni duit tak berapa ada...
hehehhh...
daaa laa regenya rm 200 tuu...
tapi takpelaa, sekurang2nya msti boleh pakai sampai 3 or 4 tahun...
berbaloii baloiii baloiiiii laa kan...:-)


TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. Ok la tu. Ada jgk la hadiah utk diri sendiri.
    Bulih pakai kasut tu sambil kayuh beskal, menuju ke gelanggang futsal.

    Nampak? Cantik tak? Hahaha!!

    Jeles nih...

    ReplyDelete
  2. yep, cantik tuu...
    oklaa tuu, ape nak jeles pulak...
    banyak lagi jual kat kedai tuu...
    haha...

    ReplyDelete