Thursday, June 2, 2011

berita2 lawak...


kadang2 kita tak merancang pun sesuatu tuu... macam hari tu, masa gi basuh kete, aku baca suratkhabar... malas laa nak sebut paper ape, takut sebutan tak betul pulak nanti... tujuan aku nak baca suratkhabar je, sambil membunuh masa sementara nak tunggu kete siap dicuci...

tapi sungguh tak di sangka2, nampak macam suratkhabar, tapi sebenarnya kat dalam banyak cerita2 lawak... aku rasa boleh kot kalau nak masuk kategori majalah lawak...

aku bukan apa, kalau baca menda2 lawak ni cepat sangat nak tergelak... kalau setakat ketawa berguling2 kat situ takpe jugak... ni dia punya lawak sampai tahap terkentut2 bila ketawa... ntah pak lawak mana laa yang buat lawak sampai begitu berkesan, menusuk kalbu... masuk raja lawak mesti cicir jauh laa org lain...

"abg kenapa, sampai terkentut2 kat sini..." brader cuci kereta tu tanya aku...

makcik kat depan aku tu pun terpinga2, tapi takde laa pulak usaha nak tutup idung...

"tak laa, ni baca berita nii... lawak sangat..." aku jawab selang seli dengan ketawa... berirama juga dengan bunyi kentut...

"ooo, patut laa... kitorang pun dah terkentut2 pagi tadi..." sambung brader tu selamba sambil vakum dalam kete aku...

siap basuh kete, aku blah sambil bukak tingkap luas2... takut busuk dalam kete...

apa punya lawak punya berita laa dorg bikin... pangkehh...

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment