Monday, June 20, 2011

zaman sekolah...

zaman sekolah...
banyak anggapan tentang zaman ni...

ada yang tak suka...
mungkin sebab selalu kena hukum dengan cikgu...
mungkin jugak sebab selalu kena buli...

ada yang taknak ingat...
mungkin sebab ini zaman kesusahan...
mungkin sebab ini zaman hitam dalam hidup...

tapi bagi aku, ini zaman yang paling aku ingat...
sebab ini zaman aku betul2 belajar...
belajar ilmu, belajar berdikari, belajar merangka diri...

ini zaman yang aku mahu kembali...
sebab banyak menda yang aku mahu ulang...
sebab banyak perkara yang aku masih belum buat...
sebab banyak tempat yang aku masih mahu pergi...

ini zaman yang aku paling kenang...
sebab di sini aku mengumpul kawan...
jatuh, bangun, menangis dan ketawa...
5 tahun di asrama aku hanya ada kawan2...
dan aku rasa, hanya waktu ini lah aku benar2 memiliki kawan...
zaman2 selepas itu, aku hanya singgah dan lalu sahaja...
tidak termasuk dalam sebuah kehidupan yang aku panggil kawan...

bagi aku...
ini zaman penuh kenangan...
pahit manis bukan ukuran...
yang manis itu akan tetap manis untuk diingati...
dan yang pahit itu mengundang tawa bila diungkit...

zaman sekolah...
bagi aku di sini segalanya bermula...

dan aku mahu kenang zaman ini...
sampai bila-bila...
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. Yeah, zaman skolah.
    5 years man, 5 YEARS ++.

    I'll cherish these. (Tapi kenapa aku tiada dalam gambarajah?)

    ReplyDelete
  2. tak tahu...
    ni pun gambar zemi sebenarnya, aku ambik dari fb...
    gambar ambik masa oral test spm kot...

    yepp, 5 years...
    and now, it's already 15 years since we left the school...
    just feel like yesterday...:-)

    ReplyDelete