Wednesday, November 16, 2011

spm...

Gua dengar sekarang ni budak2 sekolah tengah perang besar. Pagi tadi gua lalu depan sekolah, gua tengok ramai yang bawak senjata. Yang tengah asah parang pun ramai. Yang gua hairan ada juga yang rupa pucat lesi. Biasa la, nak perang, mesti ada kecut sikit. Biasa yang kecut2 ni sebab senjata tak bawak, tak pun taktik perang tak hafal.

Gua pun pernah juga perang macam ni. 15 tahun yang lepas gua punya perang ni. Gua pun ada jugak debar, sebab gua punya komander pesan over konfiden pun tak boleh. Musuh boleh kalahkan kita sebab kita konfiden sangat nanti. Gua dulu bawak senjata ala kadar je. Anak panah sebatang, lastik dengan peluru batu sebijik. Masa perang gua tak duduk barisan depan sangat, bagi yang senjata banyak duk depan, gua follow je. Perang, rehat, perang, rehat....Calar balar jugak badan, tapi alhamdulillah gua menang walaupun tak mandatori.

Jadi pada budak2 yang tengah perang sekarang ni, gua nak ucap gud luck. Lu jawab apa yang lu dah belajar, dan lu akan dapat keputusan atas apa yang lu sudah usaha. Menang atau tak dalam perang ni, langkah takkan terhenti. Sekarang ada banyak peluang, tinggal lagi lu orang punya usaha lepas perang. Yang nampak cantik tu tak semestinya elok, dan yang nampak buruk tu tak semestinya tak bernilai...

Ada faham ke...:-)
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

6 comments:

  1. Apsal lu kecut dulu? Lu kan Assassin.

    Tapi takpe, gua tau lu.
    Lu lg terre, calar balar je. Gua cedera parah sbb bnyk attack dari defending.

    Cis, kata org attack is the best defender. Pangkeh!

    ReplyDelete
  2. lu salah tu...
    the best defend is attacking laa...
    lu tgk, gua cakap omputih lagi...
    haha...

    ReplyDelete
  3. haa kan gua dh ckp lu mmg terre.
    gua punya ayat pun lu reti nk betulkan.

    semoga anak-anak yg amik spm skang berjaya la membawa negara kita jd lg elok dari sekarang.

    esok gua nk tgk mesia lwn indon. lu tgk kat mane?

    ReplyDelete
  4. gua tgk kat rumah saja la kot...
    nak pegi stadium jauh laa...
    lgpun gua tak cukup pailang, kena blasah nanti...
    haha...

    ReplyDelete
  5. berbaloi jgk gua tgk game smlm.
    terhibur. entertaining kata org jawa.

    perlu tajamkan lagi penyudah. bnyk btul kerugian di dpn gawang.

    hish... apsal gua tak nmpk lu atas padang?

    ReplyDelete
  6. itu la gua punya skill paling hebat...
    lu tak nampak gua atas padang sbb gua duk kat bawah tuu...:-)

    ReplyDelete