Saturday, November 5, 2011

berniaga...

Semalam gua lepak dengan kawan gua yang kat sini dengan kawan gua yang datang dari kl. Kedai mamak yang kat signboard ada tulis 786 jadi saksi kelepakan gua tu. 786 tu penting untuk menunjukkan betapa Islamnya kedai tu.

Bung bang bung banggg... bunyi gua dengan kawan2 gua sembang...

Ktung ktang ktung ktangggg... bunyi kuali mamak buat keje pulak...

Sembang menyembang, macam2 cerita yang kluar. Dari yang ringan2 sampai la ke cerita yang berat2. Tengah mamak2 sibuk susun kerusi2 lain kat sekeliling kami, kawan gua sebut satu cerita best. Cerita yang selalu berlaku, tapi kita sangat jarang untuk sedar.

Cerita pasal kes rogol. Lu orang jangan terus angkat kepala, baca dulu apa gua nak cerita. Bukan cerita lucah macam mastika tu. Kalau nak cerita2 lucah, gi baca metro sana.

Kisahnya pendek saja,
Ada satu kes rogol, perogolnya berjaya ditangkap. Dia kemudiannya dibicarakan, semua saksi dipanggil termasuk gadis yang mendakwa dirogol. Suspek kemudiannya didapati bersalah. Dia akhirnya dihukum penjara dan diarahkan untuk membayar denda atas kesalahan yang dia lakukan.

Soalannya:
Dalam hal ini orang yang dirogol dapat apa...? Jawapan gua ialah dia tak dapat apa2... Gua yakin, kebanyakan jawapan lu orang mungkin dia dapat keadilan dan pembelaan. Tapi gua nak cakap, itu semua tak merubah hakikat dia dirogol. Penjenayah dipenjarakan, kerajaan dapat duit denda, dan mangsa tetap kena kerja untuk sesuap nasi. Sedangkan penjenayah dapat makan free kat dalam penjara. Agak logik kalau duit denda yang beribu tu jadi hak mangsa, tapi takde. Sebab tu gua kata mangsa tak dapat apa2...

"Dengan jenayah pun kerajaan berniaga sebenarnya..." kata kawan gua sambil teguk air tongkat ali...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

2 comments:

  1. Semalam gua tgk berita kat tivi, brader yg mencabul sepupu dia kena bayar pampasan lima ratus inggit kat pompuan yg dia raba tu.

    Tu baru raba.

    Kalu rogol, gua tatau la berapa kena bayar. Mungkin kena bayar dgn nyawa.

    ReplyDelete
  2. bagus mcm tu...
    at least mangsa dpt something...
    kalau kena pancung, gua rasa mangsa yg ptt potong dia punya kepala...
    gua mmg anti beb kalau main rogol2 ni...
    kalau suka sama suka, itu lain cerita...

    ReplyDelete