Wednesday, September 16, 2009

berbuka puasa...

macam aku sendiri, makan kuih seringgit pun dah kenyang...kalau mengikut keadaan biasa, berbuka puasa tak perlula makanan yang banyak sebenarnya... dah boleh tahan sampai ke sahur...

tapi kadang2 kita nak jugak try makanan yang lain kan... maklum sajalah, bulan puasa ni macam2 makanan yang keluar... kadang2 yang kita tak penah tengok pun pada bulan2 lain... itu yang kadang2 makan sampai tak ingat dunia... macam hidup untuk makan je, bukan makan untuk hidup...maka sebab itu lah tahun ni aku sempat berbuffet jugak untuk berbuka puasa...bos belanja, bedal je lahh...kenyang woo...macam2 ada, lebih macam2 dari astro yang macam2 kerenah nak naikkan harga tuu...dahlah channel makin kurang...hah hahh... buffet aku tu aku pegi 12/9 kat hotel chua soi lek...atau nama tepatnya hotel katerina batu pahat... heh heh...

nak cerita panjang pon tak reti, gambar pon takde sebab sibuk berebut makanan... yang penting bukak puasa secara buffet... kalau fikir2, dulu2 tak penah terfikir pon yang aku boleh merasa... alhamdulillah, rezeki dari Tuhan Yang Satu...

13/9 pulak aku berkejar ke bangi, buka puasa dengan member2 skolah dulu pulak... tak ramai sangat yang datang, tapi kira ok laa... sebab notis singkat... next year kena notis awal sket laa, maybe buleh kumpul ramai... silap2 buleh jadi reunion... tempat pon cantik tuu... tempat makan, tempat semayang, tempat anak2 main, complete dah... anak dara pun ada 2-3 orang kat tingkat atas... haha...

No comments:

Post a Comment