Friday, September 25, 2009

cerita raya 1...

tanpa sempat mengucapkan selamat hari raya, aku dah balik kg...
kat kg ssh sikitlaa nak cari internet, tu yang lama tak update...
bukan sebab aku beraya sakan...

tahun ni tahun ketiga aku balik naik kereta, drive sendiri n balik sorang2...
ramai yang tanya aku balik mana...
macamlaa aku ada 2 kg...
cehhh, aku masih lagi ada 1 kg...

tapi tahun ni agak pelik sikit...
biasa aku balik terengganu ikut segamat-muadzam-kuantan-terengganu...
tapi route kali ni agak pelik...
aku balik ke terengganu ikut penang...
haha...
jauh gila...

bukan la aku saja buat gila...
aku gi ambik kakak aku dulu kat penang nuu...
nama je pegi ambik, tapi balik kg dia drive sendiri...
cumanya dia nak ada kawan dalam perjalanan kot...
biasalaa, jalan sorang2 bahaya jugak kot...
lagilaa perempuan...
kalau jantan kurang selera sikit orang nak ganggu gugat kot...
hahaaa...

dari bp kul 9.30pagi, sampai umah dia dalam kul 4 lebih...
macam2 hal aku tengok dalam perjalanan...
dengan cuaca pun macam maggi cukup rasa dahh...
smua ada...
panas, mendung, ujan, ujan panas...
complete set laa...
orang nak balik kg pon macam2 ragam...
ada jgk yang drive kete baru siap ada plastik lagi...
aku pon tak paham ape yang dia sayang sangat kat plastik tuu...
agaknya biar orang perasan kot...
takat tengok no plat mana laa nak perasan...
kecik bebenor yee...
hehhh...

sampai penang petang, pagi esok balik trganu...
penat wehhh...
takpe, yang penting raya dapat balik kg...
jadi sebelum terlebih lambat, aku ucapkan selamat hari raya pada semua...
semoga dah bergembira dan semoga dapat menjalani kehidupan seperti biasa selepas raya tanpa mengalami ketirisan poket yang amat sangat...
hah hahh...

No comments:

Post a Comment