Monday, September 28, 2009

filem...

dari dulu sampai sekarang...
salah satu aktiviti aku masa free adalah tengok wayang...
tak kira lah cerita apa...
pernah dulu kat damansara masa aku kerja kfc...
aku pernah tengok 3 cerita berturut2...
kira macam marathon laa...
masa tu one utama jadi port aku...
dan macam biasa aku tengok secara solo je...
sebab tu ikut suka aku je nak tengok crita apa...

macam biasa laa, ade yang best, ada yang tak best...
kadang2 crita yang aku rasa hampeh jadi sedap...
dan tak kurang jugak yang aku jangka akan best jadi macam hampeh...

aku faham, ssh memang untuk buat satu2 filem...
dengan kos lagi, nak pikir jalan cerita lagi...
kadang2 bila tengok filem...
dia punya tak logik tuu tahap gila babi dah...
tapi aku selalu cakap kat diri sendiri...
itu dalam filem, soal logik kena tolak tepi...
apatah lagi kalau cerita tu cerita animasi...

cuma heran yee...
kebanyakan kita rasa seronok bila tengok cerita hollywood...
dan bila tengok tu jarang2 kita terfikir soal logik...
tapi kalau tengok crita melayu, macam2 mulut kita membebel...
yang tu tak patut...
takkan dia boleh lompat sampai gitulaa...
mana boleh orang buat macam tu laa...
n macam2 lagi...

mungkin sebab yang omputih buat macam real, tu yang kita boleh terima kot...
teknologi dorang power, dengan dana besar...
tu yang semua buat macam gempak...
yang tak logik pon jadi betul...

cuma aku rasa...
pada sape2 yang gi tengok wayang...
nak tengok cerita pape pon...
soal logik tolak tepi...
kalau nak yang logik tengok dokumentari pasal binatang jee...
yang tu betul punya tuuu...
heh hehhh...

No comments:

Post a Comment