Tuesday, May 25, 2010

cubaan menipu...

tempat: parking lot, carefour batu pahat...
tarikh: 25/05/10...
masa: 1.10pm...

tak semena2 masa aku parking ada org tolong...
dah rupa parking haram kat kl pon ada...
aku dah tau dah...
kalau macam gini, mesti adahal punya ni...
betul agakan aku, aku keluar je terus dia datang tmpat aku...

dia: dari mana bang...

aku: knape...??

dia: takde, kita ada sikit promotion...bla...blaa.blaaaa...

aku: jadi sekarang nak buat apa...

dia: abang buka je ni, tak payah bayar punya...

aku: kalau bukak ni jadi apa...(aku dah mula senyum dahh...)

dia: kalau bukak tgk dalam, kalau ada hadiah, abg boleh ambik punya...

aku: tak payah bayar...??? (aku senyum lagi...)

dia: tak payah punya...kalau dia tulis 'thank you' abang boleh beli barang, kita bagi diskaun
seringgit...ramai yang dapat 'thank you' je...

aku: ok...(aku pon buka...senyum lagi...)

(sambil aku buka dia sibuk duk tanya aku dah kawin ke, umur brapa...semua pon aku suruh dia teka...)

dia: tengok abang dapat apa...
(aku hulur kad yang aku dah buka...kat dalam tu ada lagi satu kad kecik...)

dia: waaa, abang menang kereta ma...

aku: ye ke...macamana tu...

dia: ini dalam kad ada tulis abang menang kereta...abang pnh dgr tak blaa...blaaa...blaaa...
(sambil tu dia sibuk tunjuk keratan akhbar kat aku...)

aku: abis macamana ni...

dia: ini kad kecik abang kena bukak dekat kita punya opis...

aku: opis mana...

dia: sana...abang menang kereta maa...kenapa macam tak happy...

aku: kena pegi opis skarang ke...

dia: ye laa...

aku: kalau pegi sendiri tak boleh ke...

dia: tak boleh, saya kena bawak skarang...

aku: saya nak jumpa kawanlaa...

dia: bila...

aku: sekarang laa, saya dah lewat nii...

dia: sekjap saja pergi...

aku: ermmm, takpelaa... kawan saya dah tunggu...


*aku pon blahh dari situ....
adumaiii, dulu gores dan menang...
la ni buka dan menang pulak...
dah tu dia siap tunjuk paper kat aku, tanya aku penah tgk iklan kat astro tak...
dah tu cakap kalau menang kereta aku kena bagi testimoni macam power root...
ntah laa...
kalau betul aku rugi...
tapi aku tak rasa menda tu betul...
pikir logik laa, sapa nak bagi kereta free2 je tanpa buat pape...
pakcik kaya pon tak bagi...

nasihat aku pada semua, hati2 laa...
kat mana2 ada org menipu...
dia kata kita menang, tapi kalau dia lagi gembira drpd kita tu, menipulaa tuu...

pada org2 yang menipu...
sapa pon kamu...
bangsa apa pon kamu...
agama apa pon kamu...
teruskanlaa kerja kamu...
semoga kamu mendapat laknat Tuhan...:-))






2 comments:

  1. erkk? dia yang bawak ko? mungkin dia nak rompak keta ko? konon menang keta. alih2 kang ilang keta plak? heh. sib baik tak layan...

    ReplyDelete
  2. hehehhh...
    aku mmg tak layan menda2 gitu...
    kalau betul pon aku tak caya...
    gila ke...
    jumpa tiba2, dah tu menang kete tiba2...
    huhhh, sungguh tak logik...
    ngehhh...

    ReplyDelete