Thursday, May 13, 2010

mana silapnya...

haduiiii...
selalu sangat jumpa karangan2 yang macam ni...
tak tau betul ke atau org reka untuk suka2...
aku kira ni yang betulla ni...
nak ketawa pon ada...
nak menangis pon ada...

mungkin menda ni jadi bahan lawak...
tapi kat mana silapnya sampai karangan jadi tahap macam ni...
agak2 ni darjah berapa yang buat...
aku teka budak darjah 5@6...
sebab bagi aku ni karangan 80 patah perkataan je...

5 tahun belajar bahasa melayu gini ke hasilnya...
kat manala silap agaknya...
maybe budak ni bodo sangat sebab 5 tahun belaja tak reti2...
mungkin jugak salah teknik mengajar...
atau mungkin jugak bahasa melayu dah jadi makin tak penting...
tengok tv, baca majalah, malah berita pon kadang bahasa melayu lintang pukang...

aku bukan pakar bahasa...
aku bukan orang pandai dalam bidang ni...
cuma tgk sampai tahap macam ni...
sayu je rasa...

No comments:

Post a Comment