Friday, December 16, 2011

kena sound...

Lu orang pernah kena sound. Seumur hidup mesti lu orang pernah kena sound kan. Tapi jarang orang je yang pernah merasa kena sound dengan polis.

Baru kejap tadi gua kena sound dengan polis. Time gua nak keluar simpang kat depan nuu. Time orang balik kerja beb, takkan nak tunggu jalan kosong baru nak keluar simpang. Kalau gitu pukul 12 tghmalam belum tentu gua lepas. Tapi kebetulan pulak time gua keluar tu ada satu kereta polis tengah lalu. Laju ntah kejar apa ntah. Dah la kawasan tu sibuk, patut tunjuk la contoh baik mandu perlahan. Nak kata cemas tak la pulak bunyi siren. Mat motor bawak laju sibuk pulak kau nak bising.

Dan2 gua keluar polis tu sound guna speaker.

"Hahh, keluar la keluarr... Aku lanyak ko baru tahu..."

Gua dengan rendah hati pun berkata dalam hati...

"Nak lanyak lanyak lah cik. Encik kan polis, memang boleh lanyak orang..."



****************************************


Budi bahasa amalan kita. Tapi budi bahasa bukanlah untuk orang bangang, tak kira la polis ke, menteri ke atau pengamal rasuah...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

2 comments:

  1. Lu bawak EGo 125 LC tu ke brader?

    ReplyDelete
  2. bukan la...
    itu bukan gua punya...
    gua kalau naik skuter nanti ayu sangat jadinya...
    tak rela gua...
    haha...

    gua naik lagenda 110 la...
    1st edition punya lagenda...
    seingat gua blkg tak pernah ada awek naik...
    haha...

    ReplyDelete