Thursday, November 25, 2010

aduan 2...

aduan ini saya tujukan pada tuan yang sedang duduk di atas kerusi empuk sambil mengurut perut yang memboyot, dan mungkin juga dengan paip mahal dibibir... semoga tuan sedang bergembira untuk masa sekarang... tuan boleh buat apa saja yang tuan lakukan sekarang sambil membaca aduan ini...

sejak dua bulan kebelakangan ini, servis yang tuan berikan melalui perkhidmatan yang dinamakan streamyx amat mengecewakan... dalam rangka promosi, berbagai2 nama pakej yang tuan berikan... tapi pakej yang saya dapat tidak seperti yang tuan janjikan... saya hanya mendapat pakej stumyx, walhal saya meminta pakej yang lain... untuk pengetahuan tuan yang berdahi luas, stumyx adalah kependekan untuk stupid streamyx... sekiranya tuan belum mengetahui, perniagaan tuan adalah perniagaan jenis monopoli yang tidak memungkinkan saya mendapat perkhidmatan yang sama daripada mana2 syarikat lain... dan bagi saya perniagaan monopoli sepatutnya menawarkan perkhidmatan yang sangat bagus kerana orang ramai tiada pilihan melainkan menggunakan perkhidmatan tersebut...

lebih malang bagi saya, saya bekerja di kedai yang menawarkan perkhidmatan internet atau lebih dikenali juga sebagai cc... saya pasti tuan tidak kenal ape binatangnya cc ini kerana tuan pasti tidak pernah menggunakan perkhidmatan di tempat ini... tapi tuan harus tahu bahawa cc adalah satu tempat yang penting bagi mereka2 yang tidak mampu atau tidak mahu melanggan pakej2 internet yang tuan tawarkan... dan bagi saya pula, saya bertanggungjawab menyediakan perkhidmatan yang baik kepada mereka kerana mereka membayar setiap minit perkhidmatan internet yang mereka gunakan... akan tetapi, perkhidmatan saya itu amat berkait rapat dengan perkhidmatan yang tuan tawarkan kepada saya... maka apabila tuan memberikan perkhidmatan yang bengong, maka perkhidmatan saya juga menjadi bengong... dan apabila tuan memberi pakej stumyx kepada saya, maka saya juga kelihatan seakan2 stupid kepada mereka... jadi jelas, segala kebodohan tuan dalam mengendalikan perkhidmatan internet ini akan juga tertumpah pada saya...

tuan, dalam usaha untuk memberikan perkhidmatan yang baik kepada pelanggan saya, saya melanggan 2 talian internet daripada syarikat tuan yang kaya raya itu... tujuannya adalah untuk menambah kelajuan capaian internet agar pelanggan saya tidak membongokkan diri mereka menunggu di depan komputer untuk membuka satu2 laman web... malangnya, kerana pakej komputer saya bertukar kepada stumyx, maka tujuan saya ini tidak tercapai... sekiranya tuan kurang berpengetahuan, maka untuk pengetahuan tuan sejak 3 hari lepas hanya 1 talian saya yang boleh digunakan... maka dengan itu, capaian internet saya menjadi lambat, perlahan, lembab, payah - seperti juga tuan... saya amat yakin dengan cara tersebut syarikat tuan, dan juga tuan akan bertambah kaya-raya... ini kerana saya membayar untuk 2 talian, tetapi hanya 1 yang tuan bekalkan kepada saya... bijak sungguh, mungkin dari kecil lagi mak atau bapak tuan sudah memberi tuan minum susu anmum... sekiranya tuan meneruskan dengan perkhidmatan seperti ini, saya berharap tuan dapat ke mekah berkali2, atau mungkin juga tuan mahu melawat ke angkasa sepertimana seorang rakyat malaysia itu...

tuan, dalam negara malaysia yang diwar-warkan sebagai maju ini, internet adalah amat penting... sekiranya tuan meneruskan perkhidmatan seperti ini, maka tuan adalah punca kepada terbantutnya kemajuan negara... saya sebagai rakyat kerdil amat mengharapkan agar tuan dapat memperbaiki perkhidmatan yang tuan janjikan sebagai terpantas, termudah, termurah dan segala macam terrrr lagii... permintaan saya ini bukan saja untuk saya, tetapi juga untuk pelanggan2 saya... andainye internet di cc ini sangat kambat, saya amat risau sekiranya mereka berniat untuk memasang internet di rumah... bukan kerana saya takut kehilangan pelanggan, tapi saya risau mereka juga akan diperbodohkan seperti saya dengan dijanjikan pakej2 menarik tetapi akhir mereka juga mendapat pakej stumyx...

akhir kata kepada tuan, saya faham sekiranya tuan adalah seorang yang kurang bijak... tapi tuan tidak perlu menunjukkan kekurangbijakan tuan itu dalam perkhidmatan yang syarikat tuan tawarkan... dan pesanan kepada tuan, janganlah kerana tuan selesa berada di puncak singgahsana, maka tuan lupa orang2 yang menampung beratnya badan tuan yang berada di atas singgahsana tersebut...

dan untuk yang terakhirnya, saya sgt2 mengharapkan tuan mati dalam masa terdekat... saya berdoa agar pengganti tuan dapat memperbaiki kelemahan ini... janganlah tuan berkecil hati dengan harapan saya itu, bahkan sepatutnya tuan sudah pun mati sejak kecil lagi, daripada hidup membesar dan menyusahkan orang lain...

sekian, terima kasih...

No comments:

Post a Comment