Wednesday, November 17, 2010

salam aidiladha...

dulu aku jarang balik cuti masa raya haji... macam2 sebab... masa belajar dulu mungkin sebab kos... dan lagi mungkin jugak sebab cutinya pendek sangat... masa kerja pun sama, cutinya pendek sangat dan kadang2 aku tak bleh cuti pon masa raya haji...

sejak 2-3 tahun kebelakangan ni pulak aku tak pernah tak balik... seboleh2nya aku akan balik... selalunya tahun2 lain takde masalah sangat... cuma tahun ni saja yang berproblem sikit... maklum saja, baru bukak kedai aritu... walaupun tumpang2 je, tapi tetap jugak menambahkan kerja... so, bila aku balik kampung, kerja yang sepatutnya aku buat org lain kena cover... tak sedap ati jugak, tapi aku mmg teringin nak balik time raya aji... tambah pulak ayah aku tumbang lembu ni, walaupun ada org lain yang masuk bahagian, tapi kerja2 sembelihannya mesti kat rumah aku... so, balik kampung adalah tindakan yang terbaik...:-)

kepada semua, salam aidiladha... asal mula hari raya korban adalah pengorbanan seorang ayah, seorang anak dan juga seorang ibu... jadi anda semua perlu bertanya kepada diri anda, sekiranya anda seorang anak, adakah anda bersama ibubapa anda pada hari raya korban ini... sekiranya tidak, pastikan anda mempunyai alasan yang cukup kukuh dan betul kenapa anda tidak merayakannya bersama mereka...:-)

salam aidiladha, semoga ianya bererti untuk anda walau bagaimana cara anda menghabiskannya...:-)

3 comments:

  1. salam aidil adha ..

    ReplyDelete
  2. salam aidiladha...
    semoga bagus merayakannya, sebagus semangat korban itu sendiri...:-)

    ReplyDelete