Sunday, March 4, 2012

pandai...

Bila orang sedih, kita pandai nasihatkan orang. Jangan ikut perasaan, konon itu semua ujian. Kena kuatkan diri...

Bila orang dapat banyak duit banyak, kita pandai nak nasihatkan orang. Jangan boros, kena beringat masa takde duit nanti. Beli barang yang perlu, jangan belanja banyak2...

Bila orang ada masalah, kita pandai nasihat itu ini. Konon kita dah jadi macam pakar kaunseling. Tak putus kita bagi nasihat. Semua menda kita bagi cadangan...

Bila orang marah, kita pandai suruh dia sabar. Suruh dia mengucap banyak2, ingat Tuhan. Bila panas dia tak ilang, kita pandai ajak dia berbual, sampai dia sejuk...

Tapi gua nak tanya, kalau tu semua jadi kat lu, boleh ke lu buat apa yang lu nasihat tuuu...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

8 comments:

  1. Gua dah rasa.
    Dan gua dah steady.
    Dan gua rilek je bila musibah dtg. Sbb gua percaya pada Qada' dan Qadar. Dan gua redha.

    Gua dh lama tak menangis. Sangat lama. Perasaan sedih mmg ada, tp airmata gua dh lama kering.

    Dlm hidup kita ada pilihan. Tiap² hari kita memilih. Kita boleh pilih nk sedih. Atau kita boleh pilih nk gembira. Kita boleh pilih nak marah, atau kita boleh senyum tak perlu kata apa-apa.

    Choices. Choose 'em wisely.

    ReplyDelete
  2. gua pilih yang spicy la...
    yang original rasa dia kureng laa...
    tu pun kalau lu nak blanja gua kfc...
    amacam...???

    ReplyDelete
  3. Sugar, spice... and everything nice.
    Bila lu nk sergah gua kat sini?
    Gua nk terjah lu kat sana, ada sedikit kepayahan la. Lu pasang ramai bodyguard.

    Dtg le, mcm dulu.
    Alamanda.
    Alam awak. Alam kamu. Alam anta. Alamilah sendiri.

    Har har har! Kei Ef Siii.

    ReplyDelete
  4. Gua dah lama tak pergi laa...
    Gua ingat kemajuan pesat kat Putrajaya tu boleh buat gua sesat tu...
    Lu nak tengok gua sesat ke...
    Pakai tak senonoh, minum darah kambing...
    Lu mau tgk gua gitu...??

    ReplyDelete
  5. Lu dtg sini dgn niat jumpa gua, insya Allah tak sesat.
    Gua bulih jadi lu punya panduan.

    Kalu lu dtg takde hala tuju, mmg kesesatan yg nyata.

    ReplyDelete
  6. haha...
    nanti laa, kalau gua free gua pergi...
    risau sikit pegi putrajaya ni...
    lagi2 klau bawak kereta...
    takut termaki pak menteri pulak...
    haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua tau lu terre.
      Apa kata lu bwk skali lagi Ego125LC tu sini?
      Bwk skali dgn owner dia.

      Amcam? Terre?

      Delete
  7. gua ingat mmg nak bawak ni...
    tunggu keizinan tuan punya...
    haha...

    ReplyDelete