Thursday, December 10, 2009

aku letih...

pada ketika ini...
pada masa ini, aku rasa teramat2 letih...
aku cuba untuk gagahkan diri, tapi rasa letih ni makin lama makin kuat...
aku tahu sehari dua lagi aku mesti tak tahan...
mesti letih yang amat letih...

sejak seminggu lepas, aku keje tak berenti2...
11-7,8-12 setiap hari...
letih aku makin meletihkan...

aku tak salahkan sape2...
aku tahu ni kerja aku...
aku pun tak tahu bos aku baca ke tak...
kalau dia baca pun aku tak harap dia faham apa2...
sebab kadang2 aku tak rasa dia jenis yang faham orang...

tapi apa2 pun aku aku cuma ada satu pesanan...
seteruk mana pun aku...
seteruk mana pun dia rasa aku kerja...
aku rasa aku tak selayaknya dilayan semacamana sekarang...
bukan layanan pasal kerja, sebab aku tak kisah pun kerja lama macam ni...
tapi kalau layan aku macam ni, sungguh aku rasa tak berbaloi...
bukan banyak sangat yang aku mintak...
tapi aku cukup2 tak suka kalau org manis mulut masa nak mintak tolong, lepas tu bila dah senang, dah takde menda nak mintak tolong, layan org lain macam sampah...

bagi orang yang jaga company 24 jam...
bagi orang yang jaga kedai ni sepanjang masa...
bagi orang yang dah bagi komitmen sepenuhnya...
dan lebih penting, bagi orang yang dah bagi seluruh kehidupan pada kedai ni walaupun hidup aku sendiri belum sempurna...
aku rasa aku tak selayaknya dilayan macam nii...
sebab aku tak pernah rasa macam ni, walaupun aku kerja dengan orang yang langsung aku tak kenal...

tapi sape peduli, kalau aku tak ada sekalipun, kedai ni akan tetap beroperasi...
dan aku pun tak harap orang faham...
sebab ramai orang yang akan baik pada kita masa dia perlukan pertolongan kita...
lepas pada tu, aku tak kenal kau dan kau tak kenal aku...
moga2 berbahagia laa dengan perangai yang macam tuu...

bila fikir bab2 macam ni...
aku rasa malas nak keje...
tak guna keje sungguh2..
dan aku rasa makin letih...

4 comments:

  1. Awak selalu keluarkan ayat macam ni.
    Awak sebenarnye nak ape dari bos awak?
    ape yang tak bagi lagi?
    Awak nak mintak naik gaji yer?
    brape gaji awak sekarang?
    chian kat awak. saye nak tolong pn x buleh.
    sbb sy pn gaji x banyak.
    walaupun ade tawaran keje yg berterusan kat sini, tapi saya x rase awak akan suke keje bhgian marketing and logisttic ni.
    awak doa lah banyak2 yang bos awak tu akan terbuka hati nye. moga hidup awak diberkati dan dirahmati ALLAH... Amien.

    oh, ya!
    lupe pulak. staff yg lain mane? diorang ambik cuti ke? takkan cuti sampai berminggu2?
    ke dah kene buang, and bos awak pun x dapat cari pengganti?

    ReplyDelete
  2. just my emo...
    dont bother...
    this is my only canvas to express myself...
    and thats what this blog for...
    so, pls dont bother...
    whatever it is, its not about money or enything else...
    its about human and human only...
    tq...

    ReplyDelete
  3. ok.. tapi entah lah.
    just care for someone else is better, maybe.

    ReplyDelete