Thursday, December 3, 2009

pandang-pandang...

saja nak kongsi2 apa yang aku sempat snap masa balik kg aritu...
sebelum aku balik sini, 2 hari ujan tak berenti...
dah musim nak buat macamana...
pada yang kena banjir...
sabar dan doalah banyak2...
ujian datang dalam pelbagai bentuk...
adakalanya kesusahan...
lagi susah kalau kita diuji dengan kesenangan...
sebab kita cepat lupa...
termasuklaa pada Maha Pencipta...




aku cukup2 hairan, macamana pantai teluk mak nik buleh jadi monica bay... adakah mak nik tukar nama selepas berhijrah ke hollywood... atau kita yang tukar nama sebab nak bagi orang hollywood cepat paham... perlu kee... tertera gagah lagi signboard venue sukma 12 tu, walaupun stadium utama tempat sukma tu dah cedera parah...



jam sebelum sampai bandar kemaman... punyalaa boring aku, 1 jam aku sangkut kat sini... ingat accident ke apa ke... rupa2nya kat depan traffic light, lepas traffic light jambatan... yang menambah lembab sebab jalan atas jambatan semua rosak, so kereta slow... aku rasa rosak sebab banjir... takde ke bahan buat jalan yang tak rosak masa banjir... kalau ada tolong cari dan guna... wang ehsan nak buat apa kalau tak bagi balik pada rakyat kan... kann... kann... dan kangkanggg...



pantai dungun, betul2 kat belakang sekolah aku dulu... sekadar singgah nak mengimbau kenangan... kat pantai ni laa aku penah joging... kat sini laa aku pernah gi study dengan cikgu fizik aku dan 2-3 orang member... kat pantai ni laa aku pernah gi tangkap ketam masa spm... kat pantai ni laa dulu aku selalu dapat tengok matahari naik... dari bangunan asrama pun boleh tengok... tapi masa snap ni laut bergelora... maklum, musim tengkujuh...



yang ni nostalgia sikit... ni kedai goreng pisang kegemaran budak2 sekolah aku... ada pisang, ada keropok, sukun, sotong tepung, ikan celup tepung dan air jagung yang best... lebih kurang 200m dari belakang skolah aku dulu... masa sekolah dulu buleh kata tiap2 petang aku pegi... lepas main bola, orang semayang kat surau tapi aku lompat pagar pegi beli pisang dgn keropok, semayang kat dorm... sorrylaa cikgu, cikgu tak pernah tangkap saya... hehh... akak2 kat sini best, kalau cikgu pegi tanya, sure dorang kata takde budak sekolah yang datang... pernah member aku menyorok bawah kaunter bila ada cikgu datang dari depan, selamat sebab akak tu kata takde budak datang... selalunya skali aku beli 13-15 ringgit... jadi ejen pulak dah, member2 pesan... kalau aku taknak pegi pun dorang suh pegi... aku takyah beli, pow dorang punya jee... pernah nak kantoi sebab ada warden basuh motor kat kolah mandi, nasib baik aku sempat praktik ilmu menginvisiblekan diri... kalau kantoi mampus aku kena tumbuk dengan arwah K.A... hehh...
*betul2 punya nostalgia bila pegi tempat2 macam nii... cuma akak2 kat sini dah tak cam aku... aku pun tak berapa cam dah, dorang ni yang dulu ke atau yang baru...




2 comments:

  1. Salam. Hye.
    Indahnye pemandangan kat Pantai Dungun tu.
    Teringat zaman kecik-kecik dulu selalu ikut parents gi berniage kat tepi pantai Mersing.
    Nak ikut kan, bukan takat Pantai Mersing jer yang kitowang gi, merate pantai kitowang jelajah. Sampai bowink asik gi tepi pantai.
    hehehehhh.

    Tapi, mane2 pantai pun tak same dengan pantai dungun yang satu tu kan.?
    Dungun tetap Dungun.
    Ade yang kate "ape best nye kat dungun? bukan ade ape pun.!"
    tapi bagi kite yang memang sayangkan alam, dan cintakan keindahan, susah nak trime yg kat tmpat mcm dungun tu tak ade ape2 kan?

    At least, kat Dungun tu ade lah jugak kenangan manis saat-saat bersama yg dikasihi kan?

    Last but not least, perhaps one fine day, sooner or later, we, with our own spouse will be there doing something memorable and valuable.
    I pray for you and for my own self.
    hehehehhh.

    ReplyDelete