Sunday, January 30, 2011

kenduri...

musim cuti dah pun bermula...
mengiringi musim hujan yang dah lama menjelang...
dan bila tiba masa cuti, maka banyakla kenduri kawin yang diadakan...

dan sebetulnya aku baru saja balik dari berkenduri...
ok, secara jujurnya aku langsung tak kenal tuan punya kenduri...
tapi sebab dia dah jemput, pakai kad, pakai mulut lagi...
maka aku rasa sangatlah sombong kalau aku tak pegi...
apatah lagi org yang buat kenduri tu org depan rumah...
khemah dia pon termasuk ke bahagian depan rumah aku...
jadi walaupun berat hati, aku pergilah jugak...
sekurang2nya dapat makan kan...
bukan lah berat hati pasal apa...
aku dah laa tak berapa kenal tuan rumah...
org2 kat situ pon aku tak kenal...
maka aku takutlah jadi macam rusa masuk kampung...
tak kenal sape2...
termalu sendiri nanti...

mujur jugak bagi aku, hujan dari ptg semalam tak berenti2...
maka time aku pergi tu tak lah ramai sangat org...
lagipun aku pergi awal...
makan lebih kurang, minum segelas, salam kaut, dah tu balik...
selamat...
at least aku dah pegi...
jadi aku tak laa sombong sangat...
sbb sebelum2 ni aku takde tegur2 org kat sekeliling tu...
bukan apa, aku segan...
dah laa semuanya dah berkeluarga...
takde cerita sangat yang aku boleh jadikan bahan cakap...

tapi lepak2 masa makan, ramai laa pulok org cakap terengganu...
rupa2nya tuan rumah org terengganu...
wat kenduri adik dia kat sini...
sebabnya taknak pihak perempuan dari yong peng ssh2 gi terengganu...
bagus jugak tu kan...
jimat pon jimat...
yang penting semua keluarga ada...
tu yang semua duk cakap terengganu tuu...

makan kenduri masa hujan2 gini...
keliling pulak org cakap terengganu...
fuhhh, aku rasa aku dah kat terengganu dahh...
dah teringat kat kampung dah nii...

tiba2 aku rasa nak balik kampung...:-)

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment