Wednesday, June 24, 2009

posmen punya khoje...

aku sebenarnya tak tau sangat camna keje posmen ni...
jadi posmen pun tak penah...
tapi selalu laa nemgok dorang ni hantar surat...
aku rasa laa kerja dorang ni memang letih laa...
ke sana ke mari...

ade satu menda yang aku kagum dengan posmen ni...
dorang ni buleh ngingat alamat tuu...
tak tau laa macamana...
maybe dorang ade ujian iq kot sebelom jadi posmen...

apsal aku tiba2 cakap pasal posmen ni...?
sebab ade posmen yang salah antar surat kat aku...
maybe yang ni tak lulus ujian iq kot...
heh hehh...
memang laa no alamat tu sama...
tapi tengoklaa taman tu en. posmen oiii...
kan lain tuu...
dah kesian orang tu tak dapat bil astro dia...
sebab silap tu nanti ntah2 dia ade problem pulak dengan astro...
aku pon penah tak dapat bil astro...
agaknye atas sebab yang sama laa kot...

lain kali tengok betul2 ye en. posmen...
kesian kat orang kalau salah...
ntah2 ade surat yang penting kee...
sape yang susah...
orang yang tak dapat surat tuu laa...
posmen tak susah pape...
kalau gi tanya kat pejabat pos pon aku rasa sure menangkan belah dorang...

walaupon tengah penat kena tengok betul2...
agak2 mata dah berpinar tu berentilaa kejap...
tengah jaga amanah orang tuu...
bahaya tuu kalau orang bagi amanah tak jaga...
fikir2kan yee...

No comments:

Post a Comment