Wednesday, April 4, 2012

atlit...

Untuk lu orang semua yang tak kenal gua, dulu gua adalah seorang yang sangat atlit... Untuk bukti, gua ceritakan kat bawah ni kenapa gua sangat atlit suatu masa dahulu...

Masa gua sekolah rendah, gua wakil sekolah gua main bola. Berlawan bola dengan sekolah lain bukan kerja yang mudah, sementelah lagi ada sekolah2 yang menggunakan khidmat bomoh sebagai sokongan mereka. Gua sendiri pernah terjumpa limau nipis kat dalam gol gua semasa bermain di tempat lawan, hasilnya team gua menang. Mungkin kerana sampai sekarang kita masih menggunakan khidmat bomoh, tu yang payah sikit team Malaysia nak menang sekarang. Atlitnya gua, gua sampai ke pemilihan wakil negeri untuk bawah 12 tahun. Tapi kerana kerenah birokrasi dan sifat prejudis, gua tersingkir. Jurulatih yang memilih mendakwa muka gua agak cute2 hensem dan tidak sesuai untuk wakil negeri. Celaka...

Atlitnya gua lagi, semasa sekolah rendah gua juga mewakili sekolah dalam permainan badminton, sepak takraw, ping pong dan bola baling. Malah pasukan bola baling kami pernah menerima pelawaan pasukan bola jaring sekolah kami untuk mengadakan perlawanan persahabatan. Selepas perlawanan, kami menang dan jurulatih bola jaring mempelawa gua untuk menyertai team mereka. Tapi syarat yang dikenakan menyebabkan gua tawar hati, gua kena pakai tudung sepanjang menyertai kejohanan. Apa gila gua yang jantan nak kena pakai tudung...

Kadar keatlitan gua bertambah selepas gua masuk sekolah menengah. Setakat main tarik tali, memang gua guna sebelah tangan je. Sebab gua jadi conduct untuk kawan2 gua. Dalam permainan tarik tali, tukang conduct adalah tugas paling penting, supaya tarikan yang dibuat seirama dan penuh berseni.

Semasa tingkatan 1, gua aktif bermain bola tampar. Bukan takde permainan bola masa tu, tapi disebabkan permainan itu dikuasai oleh orang2 besar, maka gua menahan diri dengan bermain bola tampar. Apatah lagi pada masa tu gelanggang bola tampar yang kami gunakan bersebelahan dengan aspuri, maka gua lebih cenderung ke situ. Tetapi semasa tingkatan 2, gua mula aktif berbolasepak. Gua wakil team bawah 14 hingga ke peringkat daerah. Gua masih ingat gua merupakan penjaring terbanyak pasukan dengan 2 gol. Sebab tu team gua balik awal, ada ke harap ke gua je nak skor. Dan gua, kerana team yang lemah tak terpilih untuk ke pemilihan peringkat negeri. Kalau tak merasa laa gua berlatih dengan Marco Bilic. Ini cuma dapat salam je. Walaupun begitu, aktiviti pembolaan dan pensepaktakrawan gua berterusan hingga tingkatan 5. Masa tingkatan 4, gua wakil team 4 x 100 meter rumah hijau dan walaupun gua cuma berlari2 anak je, gua menang pingat perak disebabkan oleh kawan2 gua yang berdesuuuuuup...

Sampai masuk ke universiti, gua masih lagi atlit walaupun di kalangan kawan2 gua sahaja. Setiap petang gua akan bermain bola ataupun takraw. Gua juga pernah wakil fakulti untuk kejohanan antara fakulti permainan bolasepak. Oleh kerana fakulti gua antara yang sayur, maka yang gua dapat hanya pengalaman. Namun begitu aktiviti2 pengatlitan gua tetap berterusan sehingga lah gua khatam di universiti...

Begitulah hebatnya kisah keatlitan gua. Tapi itu dulu....

Sekarang gua joging 2 kali keliling padang pun dah pancit. Mungkin dah lama gua tak beratlit-atlitan...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

4 comments:

  1. Lu nk tau apsal lu pancit sekarang?

    Dulu ada motivasi, ada gadis.. tu yg lu ada semangat.

    Sekarang? Lu takde gadis, takde sen.. mmg terus lemah semangat la.

    Gua penah alami situasi lu. Sekarang gua bersemangat kembali.

    Mau? Gadis dan bunga kena ada bro...

    ReplyDelete
  2. gua rasa gua pancit sekarang sbb banyak sangat langgar lubang...
    kena tukar tiub dah ni...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tubeless la brader.
      apa barang masih pakai rim besi?

      lu kena upgrade bro. gadis dan bunga :p

      Delete
  3. barang antik, kena la guna aksesori antik...
    takkan bawak keris nak simpan dalam bag pinggang...
    kena selari laa...
    haha...

    ReplyDelete