Monday, April 23, 2012

kemajuan...

Gua rasa sejak gua mendiami kawasan parit raja ni, sudah banyak kemajuan yang dialami oleh penduduk sekitar. Sejak 5 tahun terpendam kat sini, gua dapat lihat banyak betul perubahan, terima kasih kepada penduduk UTHM yang banyak membantu ekonomi kat sini.

Bila gua sebut pasal kemajuan, secara tak langsung ia menyangkut kepada siri penjahanaman poket orang-orang sini. Banyak betul kedai baru naik sekarang ni. Kedai yang naik ni pulak jenis yang ada banyak iklan kat tv, yang jenis kalau budak merengek mintak kena bagi pelempang baru reti nak diam. Dah tu esok mintak lagi, pelempang lagi. Kalau dah hari2 nak kena lempang, penat la juga. Nak tak nak, terpaksa la belikan jugak.

Paling awal yang bukak kat sini ialah KFC, yang secara langsung menjahanamkan perniagaan Marrybrown yang dah lama bertapak kat sini. Kesian kawan tu, sampai tutup kedai. Lepas KFC, maka datang lah pulak Mekdonald yang dibuka 24 jam. Bayangkanlah, dulu orang Parit Raja makan burger time malam je. Sekarang 24 jam dah boleh makan burger.

Sekarang le ni, ada pulak anasir terbaru yang datang. Gua ada dengar juga kedai yang ni pun boleh tahan jugak dia punya glamer. Mana2 pakwe Parit Raja gua rasa kena bersedia untuk belanja makwe dia kat sini lepas ni. Tak pun kalau time nak beli jiwa tu, boleh la hala motor tu ke sini. Boleh jadi cair, kalau lambat makan pun mendanya buleh cair jugop...

Ni kedai terbaru yang akan bukak tak lama lagi. Tutti Mutti la semua yee...


##Gua ada perasan CoolBlog pun dah ada bukak belakang Maybank tu. Cilakak, yang ni gua tak sempat nak pantau. Tiba-tiba je bukak. Makin maju la orang Parit Raja ye. Lepas ni banyak la dengar cerita orang Parit Raja kena sakit jantung, kencing manis, darah tinggi dan segala macam lagi. Mana tidaknya, makannya burger, ayam, air manis, aiskrim. Nasib la kan, janji maju...:-) LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

4 comments:

  1. Kedai dlm gambar lu ni, penangan NL-CMB tu la agaknya.
    Mmg boleh menimbulkan kejahanaman penduduk setempat.

    Gerai jual jeruk ada tak kat area lu?

    ReplyDelete
  2. sini kawasan kerepek laa...
    jeruk2 tak bleh masuk, kena belasah nanti...


    **apa binatang NL-CMB tu...gua kureng paham...

    ReplyDelete
  3. Najwa Latip -Cinta Muka Buku

    Lu rasa ada ke video klip lain yg tunjuk kedai yogurt nih?

    ReplyDelete
  4. Waaa, lu layan najwa latip ke...
    Tak tahu pulak gua dia promo ni...
    Tapi gua rasa ni penangan kapitalis ni...
    Haha...

    ReplyDelete