Wednesday, April 25, 2012

BSN...

Ada masa-masanya gua rindu sangat dengan Pak Lah. Ye, Pak Lah bekas perdana menteri tu la. Sebab masa zaman Pak Lah, dia banyak baiki dan upgrade sistem khidmat pelanggan. Banyak tempat yang berubah. Bank, TNB, Pejabat Pos, SSM dan banyak lagi. Masa dia jadi perdana menteri, banyak servis yang jadi cekap, contohnya kalau nak daftar syarikat. Dulu 3 hari baru siap, tapi lepas Pak Lah upgrade, buat pagi, petang dah siap. Menda bukan susah sangat, cuma kerenah je yang banyak. Menda senang pun jadi susah.

Petang tadi gua singgah BSN untuk update buku. Percaya ke tidak, dengan ramai pelanggan macam gitu, ada 1 kaunter je yang buat keje. 2 kaunter takde pekerja, 1 kaunter ada pekerja yang entah duk buat apa pun gua tak tahu, tapi dari mula gua masuk sampai gua keluar, satu pelanggan pun dia tak serve. Gua rasa baik dia duk belakang, buat keje tu kat belakang. Sudahnya untuk tunggu 10 orang customer depan gua, gua kena habiskan 50 minit menunggu. Dan gua guna khidmat kaunter tu tak sampai 30 saat untuk update buku gua. Tabah betul gua tunggu...

Kalau dah orang ramai macam gitu, kena pandai-pandai la untuk cepatkan servis. Tapi tak apa laa kot, itu kan BSN je. Yang guna pun orang kampung. Makcik-makcik, pakcik-pakcik, orang-orang tua yang tak reti nak komplen. Bukannya ada peguam ke, doktor ke yang guna kan. Orang miskin memang berhak dapat layanan macam tu. Lain la kalau orang kaya...


Gua masuk pukul 2.34pm dengan nombor 1166... Patut tak lama sangat, tapi kena tunggu 50 minit baru gua boleh berurusan...

Kalau lu orang perasan, hanya kaunter 1 yang beri khidmat. Kaunter lain yillekk, samada kosong atau buat keje lain, tak hirau pelanggan...

Kesian pakcik sebelah gua. Sampai tertido dia. Tak tau bila la sampai giliran dia, dah la dia sampai lambat dari gua. Nampak buku BSN kat tangan tu??? Sabar ye pokcik...LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

No comments:

Post a Comment