Sunday, April 1, 2012

sabar...

Masa gua tingkatan 5, ustazah gua ada cakap sabar itu takde batas. Gua tak paham sangat maksudnya, tapi orang sekarang selalu cakap sabar pun ada batasnya.

Gua pulak cakap, kalau dah lama sangat sabar boleh jadi haru. Boleh makan diri, boleh malatopp. Sabar ni kadang2 boleh buat kita jadi macam bangang je. Macam drama Indonesia, watak baiknya banyak sangat sabar, sampai nampak macam bodoh.

Gua tak pasti nak percaya cakap ustazah ke, cakap orang ke, atau cakap gua sendiri. Dan gua tak tahu nak ikut kata sape...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

6 comments:

  1. Dulu ustazah cakap, sabar itu tiada batasan waktu.
    Kalu sabar yg tiada batasan, hanya anbiya' dan aulia' shj.

    Mungkin lu tak berapa dgr rangkap yg last tu.

    Lu ikut apa yg termaktub dlm Al-Quran, insya Allah selamat.

    ReplyDelete
  2. anbiya' takpe, jangan ambiga...
    haha...
    tapi gua tak penah jumpa la batas sabar...
    kalau batas padi tu biasa...:-)

    ReplyDelete
  3. penah pegi...
    gua lawat dia punya kepala kat situ...
    bekas pm tu...
    haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahhaa!
      Lu tgk dia berkebun ke?

      Berbudi kepada tanah...

      Delete
  4. ntah, takde nampak pulak...
    gua ingat dia lepak dalam rumah je laa...
    orang bini baru memang macam tu...
    haha...

    ReplyDelete