Tuesday, October 4, 2011

hidup gua...

sekejap tadi tiba2 gua terfikir... sebenarnya kerja2 berfikir ni jarang2 gua buat... penat memikir ni sebenarnya... lagi pun takde contoh yang baik untuk gua jadi pemikir... gua tengok contoh yang ada, macam pak2 menteri tu jarang2 berfikir... semua jenis bercakap dulu baru berfikir...

gua terfikir, gua punya hidup agak teruk sekarang ni... tapi gua tahu, seteruk2 hidup gua, ramai yang berangan nak duduk kat tempat gua... maknanya ramai lagi yang susah dari gua... atau pun ramai lagi yang tak reti nak bersyukur dengan hidup sendiri...

jadi gua bersyukur saja dengan kehidupan sekarang... sambil gua usaha, gua doa supaya hidup gua lebih baik... hidup lu orang...?? lu orang doa sendiri laa... nak mintak wang ehsan pun lu orang pergi sendiri, ni pulak nak mintak dengan Tuhan... takkan tak boleh buat sendiri...

lagi pun gua rasa esok gua nak pegi sarapan lempeng sedap... cuba lu orang bayang berapa kerat sangat yang dapat sarapan dengan lempeng sedap... yang sarapan dengan lempang mak sebab pagi2 culas nak ke sekolah ramai laa... sebab tu ramai yang nak duduk kat tempat gua ni gua rasa...

sebab tu gua syukur dengan hidup gua, gua dapat makan lempeng sedap...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

No comments:

Post a Comment