Thursday, October 6, 2011

kes 94': bahasa inggeris...

gua letak pensil... lega, kertas 1 bahasa inggeris gua dah abis jawab... betul ke tak yang gua tanda, itu tak penting... yang penting gua dah jawab semua... gua angkat dua2 tangan, menggeliat gaya cakar harimau... penat juga rupanya duduk lama2, apa lagi sambil duduk kepala sibuk huru-hara duk berfikir... nasib baik gua sempat pegi toilet dekat2 masa nak abis tadi, lega la sikit kepala...

kertas sudah gua hantar ke depan... gua sapu2 meja kasi bersih... banyak juga habuk pemadam... agaknya banyak juga yang gua duk padam tanda, padam tanda... entah, gua pun tak sedar... tapi gua pasti sebelum hantar tadi gua dah check, semua dah bertanda... dengan kepandaian gua yang tak seberapa dalam bahasa inggeris, gua harap gua sukses...

sambil melangkah keluar, kawan gua yang duk kat sebelah meja menegur...

"amacam, boleh jawab ke..."

"boleh laa..." gua jawab kemalasan... gua tengok semua menyerbu ke pintu... gua syak semua tak sabar nak minum sirap kat kantin...

"ko tak tengok ke tadi..." kawan gua tanya sambil angkat kening...

gua kasi angkat kening balik tanda gua tak paham... kawan gua sengih, macam mintak tapak kaki...

"jom singgah toilet..." ajak kawan tu... gua masih blurr, tapi gua syak kawan gua tu nak isap rokok... agaknya kepala dah serabut menjawab, rokok akan jadi sangat menenangkan... dia laa, gua tak layan rokok, gua layan amir ukays je masa tu...

"ni, tengok ni, annas tulis..." kawan gua tunjuk kat dinding toilet...

mata gua bulat, mulut gua ternganga, kening gua terangkat, hidung kembang kempis dan perut gua lapar... patut la ramai sangat budak yang keluar pegi tandas tadi...

dan tu dia, kat dinding tandas terpampang jawapan dari nombor wahid sampai ke nombor akhirat jawapan soalan bahasa inggeris yang baru gua jawab tadi... annas, budak yang bahasa inggerisnya melampau-lampau cerdik dah siap tulis semua jawapan... gua jadi yakin semua jawapan kat dinding tu betul...

gua kepal tangan, gua hayun laju2 tuju ke perut kawan gua... upah dia tak bagitahu awal2 ada jawapan kat dinding tu, padahal gua dah keluar pegi toilet tadi... rugi gua... gua keluar, gua minum sirap...


notadasar: gua nasihatkan lu orang yang tengah pmr, mana yang lu orang boleh tiru, lu tiru saja... sebab orang bukan pandang macamana lu dapat, dorang nak tengok apa yang lu dapat... kalau lu dapat buruk sebab tiru pun takde hal, sebab kalau lu terrer takde laa lu tiru kan... paham..?? kalau tak paham memang patut lu orang meniru...kehh...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

2 comments:

  1. Jawapan tu, bkn Annas sorang yg tulih sumer. Ramai yg contribute. Kira mcm compilation la.

    Lu ingat Annas btul semua ke? Mungkin lu punye lg btul dari Annas. Tp Annas punye lg bnyk btul dari lu.

    Hahhaha.. kisahnye.

    ReplyDelete
  2. ye ke...
    mana gua tahu, takde org bagitahu sblm paper...
    tp gua rasa dia byk btl dari gua...
    sbb dia dpt A, gua dpt B...
    haha...

    ReplyDelete