Saturday, October 1, 2011

segmen baru...

malam tadi masa gua dalam bas, takde lain yang gua fikir melainkan blog gua... rupanya jiwa gua sensitif juga, baru petang tu jumpa gua punya blog, dah rindu balik... lagi pun masa last tengok petang tu gua lupa nak tambah air dalam bekas minum dia... risau haus pulak dia malam2 ni...

tengah2 duk fikir dan teringat tu, tiba2 kepala gua jadi 'tingggg'... tak semena2 gua dapat idea nak tulis apa kat blog ni... ada kawan gua pernah cakap, dalam blog ni kalau tulis jujur2 sangat pun tak baik juga, boleh mendatangkan marah... boleh juga mendatangkan boring dan menyampah orang... lagi la kalau cakap jujurnya tu nampak serupa berlagak... kejap2 cerita beli rumah, kejap2 cerita tukar kereta... kejap2 pulak cerita beli perabot... beli rak kasut yang harga 30 inggit pun nak cerita panjang lebar... tu belum lagi beli perabot kat ikea... kalau beli gua rasa cerita dia panjang sampai penuh buku bahasa melayu masa darjah 6...

jadi untuk nak majukan blog gua yang nampak macam hidup segan nak mati takut ni, gua rasa gua nak tambah segmen2 khas... baru lu orang tak boring... boleh baca cerita lebong gua... yang buat gua rasa gua sangat bergeliga tu, bukan satu, bukan dua, tapi 3 segmen yang gua fikir sekaligus... tiba2 gua terkejut, tak sangka gua ni genius juga, sampai dapat fikir 3 sekaligus...

jadi untuk nak menyedapkan cerita, gua dah kasi nama dah segmen gua tu... yang pertama gua rasa gua nak buat segmen bahasa... gua tengok sekarang ramai betul anak muda yang tak reti bahasa selain dari tak reti nak guna public phone... jadi memandangkan gua orang terengganu pior, gua rasa nak buat segmen bahasa terengganu... untung2 nanti gua boleh mintak sponsor dari kerajaan negeri... daripada perabih duit tak tentu hala buat lumba belayar, baik sponsor gua kan... kehh...

segmen kedua yang gua terfikir nak buat gua rasa segmen berita reka... gua reka la apa2 berita, nanti gua tulis gaya macam wartawan selalu tulis tu... tokok tambah sikit, fitnah2 sikit lebih kurang kasi laku itu berita... alaa, pendek cerita kira macam utusan jugak laa... kan dorang banyak cerita2 merepek yang macam tu...

lagi satu segmen gua rasa gua nak tulis cerita laa... reka jadi macam novel tu... kalau tak macam novel pun, dapat capai macam karangan tingkatan lima pun dah kira ok... cuma gua tak pasti lagi apa cerita gua nak tulis walaupun gua dah terfikir tajuk dia... takpe laa, cari laa tajuk dulu, baru tahu hala tuju ye tak... tak la nanti jadi tak tentu hala arah nak tuju...

perghhh, 3 segmen sekaligus, gua memang genius... cuma masalahnya gua tak tahu la jadi ke tak tu... kehh kehhh...
LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

No comments:

Post a Comment