Thursday, September 29, 2011

air di bandaraya air...

raya lepas gua ada merungut kat kawan gua yang nama pesbuk tu... gua cakap nak mandi pun air tak keluar, nama je bandaraya... tapi bila en. pesbuk ni bagitahu pada umum, macam2 komen yang gua dapat... gua dah agak dah... tapi gua bukan tipu, dari subuh sampai 2 petang air tak keluar... kejadah nak mandi macamana gitu, betul punya tak senonoh perangai air kat sini... apa ingat gua ni kambing...

dalam banyak2 komen tu, yang paling pantas dan cekap bagi komen kawan sekolah gua dulu... sekarang dah tak kawan sangat dah gua rasa, sebab gua rasa dia dah masuk level lain... gua sangkut lagi kat ground floor... kalau jemput majlis buka puasa pun buat tak tahu, nampak la dah taknak berkawan kan... sekurang2 bagitahu laa tak datang... jangan laa buat bodoh macam tu, melainkan lu betul bodoh...

"buat aduan kat mat sabu..." sedas dia bagi komen, gaya rupanya macam nak mintak tapak kaki gua sedas kat muka dia...

gua tak tahu la dia bagi komen tu pakai kaki ke atau pakai kepala lutut... apa dia ingat dia terrer main bola sambil lari mengengkang boleh bagi komen tak senonoh macam tu... bak kata gua dulu2, sekolah bertingkat2, bodohnya berlapis2... apa pasal nak buat aduan dekat mat sabu... apa ingat kawasan aku ni bangang sangat takde wakil rakyat... sini punya kawasan bukan setakat wakil rakyat, majlis bandaraya pun jaga tau...

gua tak banyak komplen, biar lah dia dengan jenakanya... kah kahhh... lepas tu gua selidik, rupanya kawasan tanah tinggi dia tu ada masalah air juga... sehari sebelum tu dia pun mengadu kat pesbuk, siap tag nama wakil rakyat kawasan lagi...

"terima kasih atas aduan, saya akan bawa hal ini ke dalam mesyuarat..." sekali lagi gua kah kahh dengan jawapan nekad yang mulia adun tu...

dapat aduan kat pesbuk, terus bawak mesyuarat... sekali lagi la gua nak kah kahh... mustahil sebelum ni tak pernah ada aduan... takkan kawan gua yang baru duduk kat situ je alami hal ni... konon respon cepat la tu... pigi daa mampus, kalau buat keje dari dulu takde la sampai kawan gua tu mengadu...

lepas tu gua terfikir, payah juga ye takde kawan adun kat pesbuk ni, tak boleh nak mengadu tag2 nama... terfikir juga, kenapa la bandaraya warisan persisir air ni takde air...lantas sekali lagi gua kah kahhh dengan bersemangat...

LU MEMANG BRADER SEBAB BACA BLOG GUA

No comments:

Post a Comment