Wednesday, October 13, 2010

kahwin...

menjadi orang yang lambat berkahwin kadangkala terasa sangat menyeksakan... kadang2 aku mendengar soalan yang sama dari empat penjuru mata angin akan perihal kahwin aku... malah orang yang sama kadang2 bertanya sepertinya tidak ada soalan lain yang lebih bijak yang dia boleh ajukan... tidak mengapalah, mungkin aku begitu selebriti sehingga mereka2 itu tidak jemu2 untuk mempaparazikan diri mereka bagi mendapatkan tarikh perkahwinan aku...

seperti juga mereka pada zaman dahulu katakan, jodoh pertemuan, ajal dan maut semuanya ditangan Tuhan... mempersendakan aku yang lambat berkahwin samalah seperti mempersendakan perancangan Tuhan untuk aku... mungkin bagi mereka, mereka berhak mempersendakan perancangan Tuhan untuk aku... tapi tanpa pengetahuan mereka, setiap kali mereka mempersendakan aku, aku adukan hal tersebut kepada Tuhan aku... dan jika mereka semua itu belum mengetahui, ketahuilah bahawa Tuhan aku amat berkuasa...

6 comments:

  1. saya tidak mempersendakan anda.. tapi sy ada seorang kenalan yang sangat baik yang juga sedang mencari orang yang menyayangi diri nya.. anda mahu berkenalan dengan beliau?

    jujur & ikhlas
    -ina-

    ReplyDelete
  2. saya tidak mengatakan kamu yang mempersendakan saya...
    sesungguhnya sape yang makan cili, dia lah yang terasa pedasnya...
    dan sesiapa yang kentut, dia juga lah yang menghidu busuknya...:-)

    ReplyDelete

  3. Apabila engkau berjumpa
    Dengan seorang dara
    Yang banyak memberi harapan
    Dengan sepenuh jiwa
    Jangan biarkan ia menunggu
    Janganlah sampai ia berlalu

    Jangan fikir lama-lama
    Nanti lama-lama
    Dia diambil orang


    Who's song? :p

    ReplyDelete
  4. hehehhh...
    takde muzik tak tau la lagu apa...
    hehe...

    ReplyDelete