Tuesday, October 5, 2010

makan di warung...

kalau bab makan sebenarnya aku tak memilih sangat... mana2 kedai pon boleh... malah aku lebih selesa kalau makan kat warung2 tepi jalan, selesa dan lebih terbuka... apatah lagi aku yang sememangnya setiap hari makan kat kedai... samada warung melayu atau mamak, kedua2nya aku suka pergi...

selalunya aku akan pergi makan sorang2 je... jadi yang paling utama bagi aku ialah kedai yang buat aku rasa selesa dan jugak servis yang cepat... dan kalau sebut pasal servis, mmglahh warung melayu tak boleh nak lawan mamak punya servis... sangat cepat dorang ambil order dan sediakan order kita... dan lagi, segala yang kita order tak pernahnya tak ada...

semalam, aku makan malam kat warung melayu, kali kedua aku pergi kedai tu sebab aku rasa servis dia agak laju... kat kawasan aku ni adala jugak warung melayu yang servis laju, maklum saja, kawasan ramai student, itu salah satu cara nak tarik pelanggan dari kalangan student... tapi yang aku herannya kedai ni, aku datang pada pukul 9, order nasik goreng, tapi nasik sudah jabis... aku tanya tutup pukul berapa, dia kata tutp pukul 12... sangat hairan sebab, meniaga sampai pukul 12, tapi pukul 9 nasik dah habis... maybe dorang belum masak, maybe mmg bekalan beras dah habis, atau maybe dorang taknak masak banyak2 jenis... masak mee dengan kwetiaw je...

walau apapun alasan, aku rasa menda tu tak patut jadi... memandangkan tiap2 malam dia meniaga, dia sepatutnya dah boleh buat anggaran supaya hal2 yang macam tu tak jadi... harap2 lain kali tak jadi lagi... rugilaa, kedai ramai pelanggan, makanan pon boleh tahan tapi sebab menda2 yang kecik macam ni nanti pelanggan lari... sendiri mau pikir laa...

2 comments:

  1. Begitu cerita nye...

    Boleh la mintak teh o ais kurang harga.
    Nnt dia bg air kurang sedap.
    Lps tu dpt la respon kurang ajar.

    Isk... bnyk btul kurang nye..

    Kurang pahala.

    ReplyDelete
  2. kadang2 pelik tgk kedai makan org kita ni...
    banyak sangat yang takde...
    masa bukak kedai bukan main...
    dalam menu semua ada...
    hehehhh...

    ReplyDelete