Wednesday, September 21, 2011

kepenghinaan...

gua ada dengar orang kata cerita hantu bonceng hina agama... gua malas nak ulas panjang... sebab bab2 agama gua tak berapa sempurna walaupun tak barai sangat... sijil darjah khas pun gua takde, kalau tak mesti dah boleh mohon jadi cikgu sekolah agama... oleh sebab gua tak tgk pilem ni, gua cuma baca dan google apa yang patut...

dan tak dan, gua jumpa kenyataan pengarah... kenyataan macam gampang... gua paling tak suka kalau orang buat salah... lagi gua tak suka kalau orang buat salah taknak mengaku salah walaupun dah kena tegur... buat keras kepala... hantuk ke belakang kura2 baru dia tau...

lepas tu gua semak2 dalam facebook... ramai jugak yang duk post pasal mendalah ni... banyak pulak orang yang komen2... komen2 yang boleh bikin panas hati pun banyak... nasib baik aku reti istighfar, pagi2 gini marah2 pun tak guna...

lu orang kalau minat pelakon, penyanyi ke, pelawak ke, pesilat ke, peludah ke, jangan cuba2 nak tegakkan yang batil... salah tetap salah, walaupun reason keluar dari celah mana sekalipun... jangan nak memandai sokong yang batil, nanti tak tertanggung... ada paham...?? jangan sampai gua libas lu orang dengan ekor pari...
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. Mana² cereke, pilem dan wayang yang tak pakai bahse kebangsaan mmg cenggini la jadik nye.

    (Ayat di atas adalah simbolik tulisan zaman sekarang).

    Apa sahaja cereka, filem atau wayang gambar yang tidak menggunakan bahasa kebangsaan atau bahasa rasmi, pasti beginilah akibatnya.

    (Ayat di atas merupakan susunan ayat baku yang aku belajar di sekolah.)

    Kesimpulannya: ?

    ReplyDelete
  2. kesimpulannya melawak2 jgk, tp bab agama jgn buat main wehh...
    kalau terpesong blh lari akidah...
    Islam bukan sekadar niat saja, termasuk perbuatan kita...
    atas sbb perbuatan ada yang boleh murtad woo...
    gua takut...

    ReplyDelete