Monday, May 9, 2011

aku panas...


pagi, aku bangun awal... sebab awal sangat, maka aku ambik keputusan gi joging kat stadium uthm... lama dah tak buat keje2 joging ni... tak brape pandai dah...

"potong pokok tu cepat sikit, nanti panas..." tiba2 aku dengar pakcik tukang kebun tu sound rakan sekerja dia...

aku teruskan joging...

tengah pagi, aku gi sarapan... macam biasalahh, aku mahir sangat dengan keje2 sarapan ni...

"skrg cuaca panas btl laa... pukul 10 pun dah perit..." brader yang duk meja sebelah gebang dengan kawan dia...

aku jeling sekilas, lepas tu aku kilas roti canai masuk mulut... brpp, kenyang...

tengahari, aku ambik barang dalam kereta... hulur kepala dalam kereta, rasa macam hulur kepala dalam tempayan roti nan... berhaba, panas bukan main... kalau duduk dalam tu kejap je boleh kurus, kalah sauna...

petang, aku pegi beli pisang goreng... aku tgk tukang goreng tu berpeluh2... biasa laa kot... keje main dengan api ni mmg panas...

"bang, bagi air 3..." order sorang budak... aku tgk keliling... dia sorang je... mak aiii, orang ke polong nii... banyak sangat order air... tak sampai 10 langkah, dah abis 2 air dia tuu... cepat btl, mungkin dia nak ganti balik air dalam badan yang dah terhidrasi...

maghrib, aku balik umah, terus mandi... lepas mandi, pakai kain pelekat, pakai baju melayu, aku semayang... nak masuk rakaat ke 2, belakang baju dah basah... tapi semangat jitu, semayang sampai habis...

malam, aku pegi makan lagi... kedai biasa, waiter pon dah kenal...

"gila ekk, skrg malam pun panas..." belum sempat duduk waiter tu dah buat2 mesra...

"biasa laa, musim kot..." selamba aku jawab...

aku order mee bandung... cilakak, panas jugak makanan... nak order mee bandung ais takde pulak...

balik, aku lepak depan tv... kipas aku bagi no 5, biar fokus bila layan cerita... hampeh, layan cerita ntah pape... kalau tv1 tu aku paham laa kalau mengarut pun... tv3 pun ok lagi... ini tv berbayar pun boleh crita ntah pape... bengap...

hampir tengah malam, aku bangun, pekena mandi lagi skali... biar badan tahap optimum, baru tido nanti mantap... lepas minum susu anlene sbb nak elak tulang reput, aku siap2 nak tido...

tengah nak pagi, mata terbukak lagi... binawe, taknak lelap pulak... kepala sibuk pikir pasal hal dari siang tadi...

aku rasa 2-3 hari ni cuaca mmg sangat panas... heran jugak aku, cuaca pon skrg dah macam org malaysia ni... suka sangat ikut amerika... kat amerika tgh summer, kat sini pun nak panas jugak...

jangan terkejut laa kalau sikit hari lagi malaysia turun salji... time tu korang tak payah pegi england, kat depan rumah pun boleh berkubang dalam salji... nak buat ais kacang pun senang...

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment