Tuesday, May 17, 2011

kiub warna warni...


aku yakin sangat2 mesti ramai yang kenal dengan bongkah segiempat ni... sebab kalau tak kenal korang mmg malang laa... dulu teringin sangat nak tahu camana nak setelkan menda ni... buat laa camana pun, mesti tak setel jugakk...

owhhh, skrg aku dah terrer dah buat menda ni... skejap je dah boleh setel... terrer aku ni dah capai tahap sama terrer macam kerajaan tipu rakyat pasal subsidi... hari2 nak menipu je kejenya... bukan nak cakap besarlaa, tapi aku penah setelkan menda ni dalam masa 47 saat... dari mula sampai siap cuma 47 saat je... ulang suara, 47 saat sahaja... gila babi punya terrer tuu, kerajaan pun surrender...

mesti ramai yang jeles kan... takpe, nanti ada masa aku ajar kat blog ni... cara paling mudah nak buat, guna bahasa melayu seperti yang disarankan oleh pejuang bahasa, en. muhyiddin... tapi aku tak reti laa nak buat dia punya ilustrasi, beranimasi bagai... cuma dengan penerangan je la kot... takpe, bukan susah, kalau ikut semua langkah mesti jadi punya...

sehingga aku ajar kat sini, korang boleh laa mula2 praktis... langkah paling asas utk belajar ni, beli laa menda ni satu...:-)

tak tahu nama menda ni... malangla korang... namanya kiub rubiks...
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. Aiseh... nmpk nye aku kena berusaha gigih lagi.
    Rekording artis aku 52 sec.

    Takpe, nnt aku cuba rekording 46 pulok. Baru la Rossi.

    Hahhaa!!!

    ReplyDelete
  2. haha...
    aku pun try cepatkan lagi...
    maybe masa tu puzzlenya tak ssh mana...:-)

    ReplyDelete