Thursday, May 12, 2011

mimpi ngeri...


celik mata, jam dah pukul 9... agak awal juga aku bangun... keadaan sekeliling masih macam biasa, serabut... tak home sweet home langsung... tak reti nak menyusun, mungkin sbb takde masa, mungkin jugak sebab malas...

teringat malam tadi aku mimpi... banyak juga jenis mimpi malam tadi... tidur terjaga2, setiap kali tidur balik dapat mimpi yang lain... slalunya kalau kes macam tu, mimpinya bersambung... macam sinetron, cuma tak laa episodnya smpai beratus2... kalau tidak penat juga asyik nak terjaga je...

salah satu mimpinya, aku kena rompak... bukan kecik, tapi secara berkumpulan... macam aku dengan kumpulan aku duk kat satu tempat, then datang group lain yang rompak... dorang ada yang naik kereta, ada yang naik moto... habis semua barang kami diambiknya... tapi sebelum dapat ambik tu, biasalaa, ada laa gaduh2 sikit... nak jadikan cerita, ada geng yang merompak tu yang aku kenal... so sempat laa borak2, pujuk2 supaya tak rompak... tapi mana nak jalan kan, rompak tetap rompak... prinsip tuu...

"bang, kereta jangan ambik laa bang..." aku cuba2 pujuk geng penjenayah tu...

tapi takde sape peduli... ada lagi satu barang aku yang aku sayang yang dorg ambik... tapi aku tak dapat ingat barang apa tuu...

last skali, dorang blah dengan semua hasil rompakan... kaya dorang...

masa mandi aku terfikir2 hal tu... sambil2 berus gigi aku rasa tahap badan aku tak optimum... nafas panas, hidung berair, dua2 belah tersumbat, mata pun pedih... sah nak demam, mungkin sebab cuaca, mungkin sebab mimpi yang ngeri...

lepas mandi, meleweh2 kat katil, aku lambat gi keje... lambat sampai tak sempat sarapan...

dan sekarang aku lapar...:-)
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment