Wednesday, May 4, 2011

krukk krakkk...

"kruk krak kruk krakk..." bunyi saspen tiba2 kedengaran...

aku yang tekun mengadap komputer melilau ke kiri dan kanan... tak cukup dengan tu aku dongak ke atas... takde pape... kat bawah pun aku check, kot2 ada entiti yang tak diingini berhampiran aku... kosong... pelik, tadi bunyi macam dekat... aku kembali menumpukan perhatian pada skrin komputer...

"kruk krak kruk krakk..." bunyi lagi...

aku mula tak sedap hati... aku bangun, mata meliar memerhati sekeliling... takde apa2 jugak... aku dah makin seram, macam tgk cerita misteri nusantara... terngiang2 suara buat2 takut oleh pengacaranya...

tiba2 aku rasa peha aku kena gegar... sebelah kiri saje... aku tak cemas, sbb aku tahu tu vibrate telepon aku...

"hye, dah makan ke hari ni..." msg tertera kat skrin telefon dengan satu emotikon senyum...

tiba2 aku jadi paham... aku kembali mengadap komputer... apa saja bunyi yang keluar lepas tu aku buat tak hirau, buat tak tau... yang aku tahu, balik keje nanti aku mesti singgah makan... apa kejadahnya seharian tak makan apa2... kuda belang pun boleh kurus mcm ni...

pangkehhh...

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment