Wednesday, May 18, 2011

lu langsi ku maki...

pukul 9.30 aku dah dalam kereta, dengan satu tujuan. satu harapan... mau nengok wayang... org kata cerita ni macam best... iklan pun gembak... harap2 jangan macam gampang sudah laa...

sampai kat tempat wayang, aku tgk org dah ramai... yang beratur nak beli tiket pun ramai... berkapel2 plak tuu... apa, ingat ni cerita cintan cintun ke nak tgk berkepit2... nak kepit pegi tempat lain laa... mentang2 laa dalam wayang tu gelap...

"hek elehh, apa barang beli kat kaunter..." suara dari dalam hati aku kedengaran agak berlagak... sumpah aku tak ajar dia kerek, diua reti sendiri tuu...

sambil2 tu aku keluarkan kad mbo dari dalam wallet, sambil mengadap mesin tiket...

"tut tit tut tit tut tit tit titttt..." lincah jari2 aku tekan butang2 yang perlu...

tak sampai seminit, tiket sudah keluar... pantas betul org kat dalam mesin tu buat keje... agaknya dia ada banyak tangan macam dalam crita men in black tu... dah dapat tiket, aku keluar merayap sekejap, jalan pegi carefour...

bab ni pun aku heran nii... tak silap aku tak lama dulu kerajaan sibuk duk kecoh pasal org asing meniaga... kononnya lepas ni peniaga warga asing dah tak boleh... nak kena tindakan laa... konon menjejaskan peniaga tempatan laa... itu laa... ini laa... sembang kerajaan, selalunya dengar manis2 aje... sembang ahli politik lagi laa, lembut lidah dari tahi...

tu yang carefour tu peniaga tempatan ke... kfc, mcdogol... tu semua tempatan ke... sembang bukan main... cakap je laa kalau meniaga besar2 takpe... aku tahu, yang sibuk korang kecohkan tu yang meniaga tepi jalan tuu... sebodoh2 aku, aku rasa setakat meniaga tepi jalan takde laa menjejaskan sangat peniaga tempatan... apa dorang tak tahu ke, sejak carefour ni bukak, dah berapa bijik kedai runcit pak mat tutup... dah berapa banyak kedai runcit mek ani bungkus, gulung tikar... itu laa baru namanya menjejaskan peniaga tempatan... itu pun tak reti2...

sudah berjalan2 lebih kurang, aku tuju kedai mamak... minum, makan, naik tgk wayang pukul 10.30 malam... aku awal2 lagi dah duduk kat seat, tujuan nak tgk iklan... mana tau ada iklan cerita best... lagipun tak nak tertinggal walau satu scene pun cerita ni... katanya hebat bukan main... pelakon pun pelakon yg tgh laku skrg... bukan farid kamil, tu dah down dah tuu...

pukul 12 lebih, keluar wayang, muka aku pulak yang down gila... rasa macam nak maki2... iklan bukan main, tapi cerita buat macam guna tangan kiri... tak kemas langsung... tak tahu tengah, tak tahu tepi, tak tahu kes ape... cerita cincai... hampeh... pangkehhh...


TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment