Thursday, May 19, 2011

bukan sikit2 punya isi...

sampai kat bank, pintu bilik atm tutup... kat tepi2 tu ade brader tgh tunggu... sister pun ada... kat dalam aku nampak ada 3 org tengah punggah duit dari mesin deposit cash... cnfirm bukan perompak, sebab kat luar ada van security... ada sorang yang india tu duk pegang pump gun... kemas btl pegangnya... ntah2 tgh berangan jadi rambo... tak pun 007...

"dah lama ke ni..." aku tanya brader yang kat tepi tu...

"baru lagi..." jawab brader tu tak berapa nak...

kat dalam aku tgk dorg sibuk masukkan duit dalam plastik... banyak jgk gayanya tu... kalau dapat kat aku mau boleh beli kereta sukan... paling tidak pun kasut sukan boleh kot...

selang 5 minit pintu di buka dan dorang semua keluar...

"ok..." kata mamat india yang pegang pump gun tu... sambil tu matanya melilau tgk keliling, mengawasi perompak aku rasa...

aku tak peduli dah dia nak buat apa pun... aku masuk dalam keluar duit, terus tuju ke kereta... mata aku tak melileu pun, sebab aku tahu takde yang nak rompak aku... aku buat muka sehabis miskin masa tuu...

sebelum balik, aku singgah shell... minyak mahal pun kena tuang jugak ye takk... lain laa kalau ada pilihan kereta boleh jalan pakai air...

"penuh..." aku sound brader yang jaga kaunter tu sambil campak seratus... berlagak betul rasanya...

sudah isi, aku isi angin...

huhhh, lama betul tak buat keje isi minyak penuh ni... sudahlaa minyak penuh, angin pun isi penuh jugak... serta merta rasa macam org kaya...

yang aku tahu, esok aku balik kg... aku tak kira...
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. Penuh RM100?
    Kereta apa awok bawok nih?

    ReplyDelete
  2. uihhh...
    penuh rm60 jee...
    balance aku gi ambik laa...
    stesen minyak suh bayar dulu, takut kita lari...:-)

    ReplyDelete