Tuesday, April 12, 2011

aku masih baran...

panas baran adalah sejenis penyakit... penyakit ni akan berjangkit pada sape2 yang cari pasal dengan org yang panas baran... penyakit ini boleh berjangkit dalam bentuk bengkak2, luka2 atau hilang gigi pada org tersebut...

ok... aku rasa aku ni antara org yang panas baran... kdg2 panas tak tentu pasal... penah aku marah driver bas sbb berenti jauh dari tempat sepatutnya... kucing rumah aku pun penah kena tempeleng lemak sbb kuat mengiau... ayam umah aku pulak penah jadi lauk makan tengahari sbb banyak berkokok waktu pagi... nasib jadi lauk, kalau jadi bangkai kan rugi... hehh...

baran aku ni jadi kurang sikit bila aku keje kfc... tu pun hampir2 budak perempuan nak kena lempang dengan aku... ada ke ajar budak baru gi campak2 barang... aku takleh tgk menda2 gitu, mula la rasa nak jadi hero... ye laa, insan yang lemah diperkotak katik kan, kena laa tolong... bila dah hero tu, tak yah spender kat luar, dan2 tu jugak aku tengking... melawan pulak tuu... tu yang nyaris nak kena tuu... nasib ada sekelumit iman, tak jadi nak tampar... maki je...

bila dah jadi manager, baran aku makin terkawal... bos marah angguk... bos kepada bos marah angguk... customer marah lagi laa kena angguk... yang penting angguk, lepas tu kutuk belakang pun takpe... ada ke patut tulang ayam hitam nak ngadu, nak tukar lain... daging dah abih, tinggal tulang je... nak tukar abahhhh kauu... slalu jumpa taktik nii... ok satu ilmu, kalau ayam frozen, drumstick atau thigh msti hitam tulangnya... jangan tanya aku, tanya laa ayam sblm dia kena smbelih kenapa... time tu kalau aku baran pon dengan staff vietnam je... dah laa muka macam komunis, org cakap taknak dengar... buat terrer2 dia jee... macam laa dia tuan kfc... pape aku yang tanggung... tu yang asyik kena maki je tu... tapi dengan syarat aku maki dengan perkataan yang dorg tak faham... kalau dorg faham, silap2 aku yang kena maki balik...

skrg2 ni, bila dah tua2 ni, kononnya kurang laa barannya... konon laa... tapi aku rasa baran aku tu ada lagi... kadang2 nak marah saje... tambah2 pulak kalau terpressure dengan menda yang tak sepatutnya... jadi aku harap sape2 je yang nak presure aku kena hati2... kan tak pasal2 jadi menda yang tak diingini... err, skrg tgh pressure niiii...:-)

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment