Saturday, April 30, 2011

telur sparuh masak roti bakar...


pukul 9.30, siap jemur baju aku keluar... bajet mmg nak sarapan dulu... kerja2 sarapan ni dah jadi rutin dah skrg... sbb biasanya tghari steady tak makan... pukul 9.40 sampai kedai mamak yang aku tuju...

"makan ape..." brader mamak tu tanya sambil pegang kertas dengan pen... slalu tak tulis, ari ni pandai pulak dia menulis...

"roti bakar 1 set, telur sparuh masak 2 bijik..." steady aku jawab... kerja makan roti bakat dengan telur separuh masak pun dah lama aku tak buat...

saje aku order mcm tu, supaya cepat dapat... aku tgk org agak ramai. order yang goreng2 nanti lambat pulak... nak order roti canai dari subuh tadi dah tekak aku cakap taknak...

....
...
..
.

5 minit...
rilekss...

....
...
..
.

10 minit...
sabarrrrrr...

....
...
..
.

15 minit...
hrmmmm...

....
...
..
.

15.28 minit...
"ane, mananya..." aku dah mula nak marah... kerja2 marah ni mmg aku slalu buat...

lama dah tunggu, roti bakar tak sampai2... yang sampai air dengan telur je... bukan stakat tak sampai, tapi dorg tak buat pun... aku tahu sbb tmpat bakar roti tu depan mata... semua roti bakar yang keluar utk org lain...

"makan ape..." boleh pulak mamak tu tanya balik... tadi dia jugak yang amik order... apa pekdahnya dia tulis order aku tadi lgsung aku tak tahu...

lepas aku cakap, dengan pantas dia buat...

tapi ttp hampehh... sbb bajet nak cepat, jadi lambat jugak... baik order mee goreng je tadi...

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. Bakor je, abes citer.
    Lot ni kite ratekan, wat tanam cili.


    Nmpk nye lg seksa tunggu roti bakar dari tunggu roti kosong.

    ReplyDelete
  2. mamak sini seksa sikit, tak macam mamak kl...
    lembab dia kdg2 ngalahkan kedai melayu...

    ReplyDelete