Monday, April 4, 2011

makan nasik sambil baca paper...

pukul 1.30ptg aku dah siap mandi... bersiap lebih kurang, sempatlaa aku semayang zohor dulu sebelum keluar... lepas dah siap pakai baju yang aku rasa paling sesuai utk hari ni, aku pun kluar laa... panaskan kereta (idupkan enjin ye, bukan idupkan unggun api kat bawah kette tu), sambil2 tu kepala duk fikir nak makan kat mana... dan terlalu lama duk makan kat luar, jadi aku rasa makan kat mana2 pun tak kisahlaa...

bila dah keluar aku singgahlaa kat satu kedai... dulu aku selalu jugak pegi... kedai ni jenisnya lauk tak banyak... 3-4 ketul jenis lauk je... tapi apa peduli ye tak, kalau ada 80 jenis lauk pun, bukan aku ambik semua...bila dah ambik, duk kat meja aku capai paper... sambil2 makan, sambil2 baca paper...

"boleh ke tu makan sambil baca paper"...tegur tuan kedai tuu...

"adalah lebih mulia saya baca paper dari tgk crita sinetron yang awak bukak kat tv tu"... kata aku sambil sengih...


*tahukah anda2 semua perkataan sinetron berasal daripada perkataan sinema elektronik...?? kalau tak tau pun peduli apa ye takk, bukan aku layan pon...:-)
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment