Sunday, April 10, 2011

hari ahad...

hari ahad... hari cuti bagi kebanyakan org... tapi sungguhlaa, aku dah lama tak merasa hari ahad ni... biasanya aku isi masa lapang aku pada hari ahad dengan bekerja... asal ahad je keje, asal keje je tak semestinya ahad... hari lain pon kena keje...

jadi bila cuti hari ahad ni aku mati kutu... kalau ada kutu2 yang mati sbb isap dadah biarlaa, itu lebih baik untuk mereka dan masyarakat sekeliling... sbb mati kutu, aku jadi tak tahu nak buat apa... nak pegi bandar tgk wayang boring... bukan sbb sorang2, itu aku dah biasa... tapi sbb kalau aku pegi hari ni, msti ramai org... kalau semuanya ok takpe, ini semua yang datang tuu bawak bau masing2... kena yang bau wangi cucuk idung, maunya bersin tak berenti aku nanti... jarang laa jumpa yang busuk kan, sbb hari ni dorg tak menoreh...

last2nya duk umah, tgk tv je... tak lama lps tu tv pulak tgk aku... tertido la pulak... cilakatoii, time cuti2 gini boleh tido... rugi2... patutnya tido time keje, tak rugi sangat...

tadi keluar, cari barang dapur sikit... mmg sikit sgt je pon, beli sos dengan udang... malam ni nak masak maggi goreng berudang... maggi jugakkk... takpe laa, maggi dan aku dah tak boleh nak pisah dah... aku penah try lari, tapi dia dtg balik cari akuu... kesian kat dia, biarlaa dia melekat kat aku pon...

tapi sungguh la weii, keluar tadi banyak sungguh kete... ntah dari mana dtgnya... aku syak dorg simpan kete time hari keje... pahtu ulang alik keje naik moto tak pon naik basikal atau bas kilang, sbb tak mampu nak tuang minyak kete... jahat btl, sape ntah punya idea gila mahalkan harga minyak, takde timbang rasa dgn org ramai... kete jadi tunggangan ujung minggu je... tu yang jadi ari ahad nak bergerak pon ssh... nasib baik skill drive aku makin baik... cilok sana sini, melompat sikit sebanyak, nyusur pagar, kira cepat laa jugak selesai urusan...

dah2... nak balik dahh nii... korg2 kalau kete stakat keluar hari minggu je baik korg jual balik... tak berbaloi... bayangkan sebulan korang pakai 4-5 kali je, tapi ansuran beratus2 sebulan... rugi2... baik korang beli pekasam, makin lama makin bagus... tak macam kete, makin lama makin buruk, tapi guna tak seberapa...:-)

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment