Tuesday, April 5, 2011

cerita politik...

entah dari mana datang mantiknya, aku selalu dengar dari org2 keliling aku yang merasa diri mereka sangat bijak mengatakan bahawa kalau pas yang perintah negara, pasti negara ini akan jatuh bangkrap... tapi biasanya aku tak melayan, sbb kalau org bercakap tanpa fakta, buat apa nak layan ye takk... macam kita nak kutuk kawan2 sendiri laa, skurang2nya ada laa menda buruk yang dia buat... takkan kita saja2 nak kutuk ye tak...

tapi aku tersangatlaa confuse dgn mantik dorg tu... mana fakta yang dorg dapat, aku syak dorg dengar dari mulut org je... dan lagi, tahukah mereka bahawa ekuiti bumiputra sebanyak 52 bilion telah hilang... bukan pas yang buat... tahukah juga mereka bahawa negara kta skrg mengalami defisit yg sangat besar... defisit bermakna hutang, dan hutang yang besar memungkinkan negara kita muflis yakni bangkrap... ni pun bukan pas yang buat...

jadi kat mana logiknya kalau pas perintah negara, negara ni akan jadi bangkrap... yang betul aku rasa, kalau pas perintah negara ni, pas akan mewarisi sebuah negara yang mmg sudah sedia bangkrap...

ni yang maleh cerita bab politik nii...:-)
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment