Wednesday, April 6, 2011

me'lampau'kan diri - 1990...

dalam kelas aku dah tak senang duduk... duduk tegak salah, duduk silang kaki pon tak kena... hati aku dah berdebar2 dah, takut rugi... entah celaka apa, kelas hari tu abih lambat pulak... rajin pulak ustaz kat depan aku nak mengajar... entah kerajaan bagi bonus lebih atau dia suka2, tak tahu laa pulak aku... yang aku tahu sepatah haram yang dia ajar aku dah tak ambik pot...

"ok, itu saja untuk hari ni..." ustaz tu kata sambil senyum...

lega, aku senyum balik dua kali ganda dari senyum dia... ketua kelas bangun dan ucap terima kasih, laju2 aku ikut dan terus angkat beg... sekali lagi malang. terlanggar pulak kat luar kelas tuu dengan budak kelas sebelah... nasib tak tergolek, ye laa, masa tuu aku kecil molek lagi... senang sgt nak tertiarap kalau kena langgar...

kat tempat beskal, ada mamat tegur aku pulak... banyak sungguh halangan, mentang aku nak cepat... rasa syukur sangat2 kalau aku ada ilmu ghaib masa tuu, biar semua org tak nampak...

"jom gi makan cendol..."

"tak nak aku, aku sibuk laa..."

"sibuk apa, jom la... lepas tu blh main bola..."

"tak lapar, lagipun aku nak cepat..." aku jawab dengan muka serius yg amat... mintak2 dia takut laa nak ajak lagi...

"amat belanja, bapak dia bagi duit lebih..." sengih2 dia bagitau aku berita gembira... cilakak, dia tak takut la pulak...

haduuu haihhhh, time nak cepat ada pulak yang nak belanja...

"takpelaa, aku balik dulu laa..." kata aku capai beskal sambil terbayang cendol yang menanti... haisshhh rugi betul....

...
..
.

pukul 5 ptg aku dah sampai umah, terus duk depan tv... fuhhh, nasib baik sempat tgk maero attack...:-)


kalau ada player malaysia yang boleh buat samersolt berputar tuu, msti kita dah jadi juara bola tampar dunia kan... hehehhh
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

2 comments:

  1. Moero Attack!!!

    Aku try jgk nk buat aksi tu, tp apakan daya.. memikirkan court tu lantai simen.

    Kalu court tu ada alas karpet, fuh, selamba je kamikaze buat summersault. Tak dpt spike takpe, janji dpt lompat dan berputar. Haha!!!

    Spike!

    ReplyDelete
  2. buat je patutnya...
    practice make perfect...
    maybe perfect injured laa...:-)

    ReplyDelete