Tuesday, April 12, 2011

telur tiruan..

semenjak dua menjak ni duk heboh pasal cerita telur tiruan... telur palsu... ini telur ayam ye, bukan telur orang... katanya telur ni datang dari negara china... dan menurut sorg member yang pernah berkelana ke uk, dulu kat sana dah heboh pasal ni... aku jeles 2 menda je laa... pertama sbb dia tahu dulu pasal menda ni... kedua, sampai skrg aku tak penah sampai uk... cilakatoiii...

aku pun pelik sungguhlaa dengan org dari tanah cina ni... semua menda nak ditirunya... asal boleh je... skrg telur ayam, esok2 ntak telur org pon dia tiru... bukan tak bleh tiru, tapi pada2 laa... kan bahayakan org tuu... lagi satu yang aku peli camana dorg buleh buat... apa bahan2nya, apa mesinnya... kesian laa kat ayam lepas ni, dah takde keje... kalau takde keje jawabnya jadi makanan laa... ayam2 yang kat reban tu buleh laa start nak pucat lesi muka tu...

jadi pada semua, bergurau2 jugak, tapi hati2 kena lebih laa... aku tak tahu sangat ape mudaratnya telur ni, tapi dengar khabar bahaya nihh... elak2kanlaa, kalau terbagi makan anak bini, takut bahana pulak kemudian hari... tapi apa2 pun aku yakin, makan telur ni lebih elok dari makan rasuah...
TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

No comments:

Post a Comment